lördag 18 augusti 2012

Gnällig

Ja, ja vet jag är gnällig, men jag har liksom inte riktigt vant/accepterat att min kropp inte orkar som vanligt.
Men en da kanske ja fattar....

Ida hade jag beodrat mina killar att hjälpa mig att städa...
Inga glada miner på killarna kan ja lova. Men som sagt jag fixar inte att städa snabbt å effektivt som förut..... De går låååångsamt nu förtiden :(

Micke städa köket superfint!
Rasmus fixa skorna i hallen och slängde smutskläderna som låg i badrummet i tvättkorgen....
Sen försvann han. Hitta honom i soffan spelandes på Ipaden....

För mig tog de hundra år att städa å jag hade så sjukt ont att jag knappt kunde gå!! :( inte kul
Å sjukt irriterande!! Hann hälften av vad jag tänkte! :(




Innan städningen va vi på Rasmus fotbollsträning.
Första efter sommaren.



Före sommaren var jag så trött att jag inte orkade följa me.
Men nu är jag inte längre så gravidtrött så jag orkade lätt följa me :) mysigt. Får se hur länge jag orkar de :)




Just nu har Rasmus och jag mys. Micke är på 30 års fest. Men jag har så ont och vi har ingen barnvakt, så Rasmus och jag är hemma.

- Posted using BlogPress from my iPhone

6 kommentarer:

Anonym sa...

Hur gravid kan man bli eller vill du bara var hel-gravid för att gömma dig. Jag har tre barn och har aldrig känt mig så sjuk som du verkar bli varje gång.

Anonym sa...

sluta att vara så känslig

Karin sa...

Hej Anonym

Låter härligt att få ha varit gravid 3 gånger utan att ha de minsta ont! Lyllos dig :)

Tydligen är jag inte gjord för att vara gravid, vet inte varför just jag "drabbas" av div gravidkrämpor :/ hade mer en gärna sluppit om jag kunde. Jag vet inte varför just jag har så mycke förvärkar :( eller Varför just jag får ischias :( men som sagt, jag är väl inte gjord för att vara gravid...

Men jag är en jävel på att föda barn :) alltid nått :)

Mvh
Karin

Karin sa...

Hej Anonym

Om de är mig du menar, att jag är känslig, så kan jag inte annat en att hålla me!!

Just nu bölar jag för allt!!
Men de går väl över så småningom :)

Mvh
Karin

Anonym sa...

Va ska man säga om de anonyma kommentarerna som varken vågar stå för sin åsikt eller verkar ha någon sorts förståelse för andra som har svårare än sig själv? Idioter Karin... DET kan man säga!

För mig får du vara hur gnällig som helst! ;-)

Stora styrkekramar från mig! Inte gråta, för då har de lyckats med att trycka ned dig! Som Jonas Gardell sa: "Låt dem sätta på dig men inte sätta sig på dig!"

/ Malin

Anonym sa...

Du anonym som skrev att du har 3 barn och du har aldrig känt dig så sjuk som Karin verkar bli varje gång.

Då är min fråga, känner du Karin??
Om svaret är JA, får jag nog säga att du är ynkryggad som inte vågar säga det direkt till VÅRAN kamrat Karin!

Och om svaret är NEJ undrar jag varifrån du fått att hon VARJE gång verkar bli sjuk....

Jag är själv 4 barns mamma och jag vet vad Karin skriver om.
Jag har både mått superbra och haft hel***es graviditeter!

Men om DU nu blir så störd av Karins beklagan så läs inte bloggen!

Älskade Karin för mig får du vara hur jobbig & gnällig du vill! ;0)

Jag håller 100% med det Malin skriver: Inte gråta, för då har de lyckats med att trycka ned dig!

Håll huvudet högt!

Puss & kram!
Nina