söndag 26 augusti 2012

Helgen redan slut :(

Usch va helgerna flyger iväg :(
Helst skulle ja bara vilja ligga å vila min onda kropp å sooova läänge :)
Man sover ju inte så gott såhär på slutet. Liksom svårt att hitta en bra ställning. Å dom nya rönen om att man inte får sova på höger sida i slutet av graviditeten gör inte saken bättre/lättare....






Lyckan va total i fredags morse när jag hitta mina tights!!
Så jag kunde ha nått annat en jeans :)

På kvällen var vi på 30 års fest :)
Väldans trevligt men jag höll på att bryta ihop innan över att jag såg ut som en flodhäst i allt. De sluta me att jag tog på mig ett par väldigt obekväms gravidjeans, dom klämmer åt för mycke runt magen å går inte att sitta i :(
Jag led hela kvällen å vi kom 30 min försent, halva min garderob låg på sängen :/ inte kul!!

Värdinnan som är polis undra vad Kajsa gjorde på kvällen när vi var borta.
Jag sa att hon å en kompis låg hemma i soffan åt godis å kolla film.
Värdinnan skrocka belåtet att hon minsann trodde att de va fyllefest hemma hos oss nu!!
Man kunde inte lita på tonåringar! Tyckte hon.
Äh sa ja, dom ligger hemna i varsin soffhörna å sover sa ja.
Värdinnan log å skaka på huvvet.



Detta mötte oss när vi kom hem 23.30.
Jag hade nästan rätt, en sov :) självklart skickade jag denna bild som bevis till värdinnan :)




I lördags hade Rasmus fotbollsträning och Kajsa spelade fotboll med tjejerna ett år äldre en henne.
Gravida mammor som inte fixar sol får sitta inne i skogen i skuggan.



När vi kom hem hade Mickes lillebror och underbara flickvän Rebecca levererat en hammock till oss!! Lyckan var total å vi alla låg i den! Shit va vi har saknat våran hammock!!
Våran fick en gren över sig när de stormade i julas å knäcktes :(



Förra året fick jag en blåbärsbuske av bästaste Malin på min födelsedag. Idag plockade jag av de sista bären. Så sjukt goda!! Jag måste köpa fler buskar!



Idag hade Micke fotbollsgolf med tjejerna i hans fotbollslag, Kajsas lag alltså :)
Medans dom roade sig med de kollade jag och Cornelia bakluckeloppisen och fikade. Dom har sjukt god fika på Siggesta!
Micke vann fotbollsgolfen å va odrägligt kaxig resten av dan....

Som ni vet har jag "tappat" min bebslängtan. Något som gör mig livrädd och ledsen. När jag var hos doktorn i torsdags grät jag hejdlös bara vi nydda samtalsämnet :(
Men ida, när jag satt å fika bredvid denna sötnosen kände jag en liiiten känsla av att de kanske vore mysigt med en bebis.....



Han va så söt, såg mjuk å gos/puss vänlig ut. Sådär så man ville lukta på honom
:)



På vägen hem stanna vi och köpte lite bebiskläder :)
Micke tyckte de va konstigt att gå på tjejsidan :) han har ju alltid handlat killkäder och de va 13 år sedan jag handla bebiskläder på tjejsidan, till Madde sist :)



Dehär fick jag med hem
:)
Å så mina loppisfynd :)



70 kr för alla 3. Mickes å hans pappa såg inte allt för impade ut när jag stolt visade fram mina fynd :)



Rasmus är väligt magkär just nu. Mest "pruttar" han på den, men den skall även brottas med, å får pussar å gos :)

När vi kollade på tjorven å skrollan på tv, sa Pelle till Malin att han var avundsjuk på Skollan för att hon fick så mycke uppmärksamhet...
Då sa Rasmus bekymrat, så kommer jag också känna, men jag ska försöka att inte visa de.
Då sa jag att jag förstår att du kommer känna så, de gjorde Madicken me när du kom. Å man får känna så. Men säg till så ska vi pussa extra mycke på dig då! Jag hoppas verkligen han gör de!!
Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: