onsdag 8 augusti 2012

Hemma igen

Jaha, då va man hemma igen.
Vi kom hem runt 02 i går.

När vi åkte i söndagsmorse va jag nervös. Trodde inte att barnen skulle klara 6 tim i en bil utan att slå ihjäl varran...
Men de gick över förväntan!!
Hela resan trotts regn gick över förväntan!

Så ida har vi haft lite "semestern är snart slut" ångest :(




Kajsa hade somnat 20 min innan vi väkte henne... Så hon sov mest, som ni ser är även Madicken trott och sov några timmar. Rasmus spelade eller lyssnade på musik.



Runt 9 (vi åkte 6,30) åt vi frukost.
Jag hade gjort smörgåsar med stektägg, leverpastej, skinka å honung på. De va gott och mysigt att äta ute, på väg :)



Å öl till....
Nääää de fanns inte flaskor så de räkte, så de blev en ölflaska. I dom fanns de oboj eller te :)



Strax efter 12 var vi vid hotellet.
Men då de inte va incheckning förens 16 åkte vi en sväng kn till stan och åt lunch och kolla runt. Mysigt, annurlunda med alla spårvagnar å fontäner å soligt :)

När vi kom tillbaka å checka in, hittade tjejerna snabbt sin favvoplats.

På kvällen åkte vi till Kajsas pojkvän Jens och åt middag.
Väldans trevligt!!



På måndan åkte vi till Liseberg
Regnet hängde i luften, men vi hoppades på det bästa....



Men himmlen öppna sig.
Vi höll ut i några timmar. Dyblöt tog vi skydd och åt lunch.



Frusna, lite ledsna och hungriga fick vi i oss lite mat.
Jag hade tagit med extrakläder till alla... Utom mig själv...



Då mina kläder var så blöta att man kunde vrida ur dom...
Så försökte jag torka dom under handfläkten på toa!



Och mig själv då jag va så frusen.



När vi ätit färdigit hade de slutat regna lite och efter nån timme klarnade det upp. Regnkläderna åkte av och glada sprang ungarna mellan åken, spelen å glassen/godiset :)






Runt 21 tjatade jag ut Rasmus från Liseberg. Då hade jag så ont att jag knappt kunde gå :/
När vi gick pågick "Lotta på Liseberg" för fullt.



Vi åt midda, njöt en stund av månen och la oss trötta å lyckliga :)

Tisdagen spännderade vi på Universeum.
OMG! Jag har aldrig sett så mycke barn!! Galna, skrikande, springande barn!! Å vagnar! Att folk ska släpa runt på sina vagnar, ja fattar inte.



Men men, de va sjukt häftigt!
Rasmus i mitten kollar in hajarna.












De fanns så sjukt mycke att se, vi hann/orkade inte hela. Rasmus fick ett å annat psykbryt under dan. Jag tror Liseberg tog musten ur honom dan innan.















Inne i regnskogen fanns lösa apir och fåglar som hoppa/flög runt :)
Men även andra djur.






Rasmus va kaxig på vägen in och sa att om dinusarierna skulle vara levande, så skulle han som en ninja hugga/slå ner dom...
Å ja förstår mig inte på killar!!



Men de behövdes ett rytande, så va Rasmus rädd! Å Micke fick lotsa/bära runt honom :) inte så kaxig längre ;)



Efter många timmar åkte vi och tog en fika. Lämnade Kajsa hos Jens och åkte hemåt.
Resan hem gick jättebra. Men de regnade ett tag så mycke att man inte såg ett skit!
Lite läskigt :/

I morse kunde jag knappt ta mig ur sängen, så ont hade jag i höfterna :( inge vidare!!

- Posted using BlogPress from my iPhone

Inga kommentarer: