fredag 17 april 2009

Fredag :)

Tänk, ja har överlevt min första praktikvecka!!! Helt fantastiskt, de känns så bra, ni anar inte!!
Ja har kommit till ett superställa och tjejerna runt om kring mig är så snälla och trevliga! Ja vill aldrig gå därifrån!

I dag hade ja bakat lite, morotskaka och kladdkaka, något som uppskattades mycket! Tydligen hade ingen tidigare tagit med hembakat fika... Hmmm va e de för ställe egentligen ;)

Ja glömde skriva sist att ja den första dan la in 443 mailadresser!! Helt galet, men ja stör mig inte på sånt, ja tycker bara de är kul om ja kan vara till hjälp!
Men mest sitter ja och lägger in saker som syns på deras hemsida. Texterna är färdiga och bilderna finns, ja bara redigerar bilderna och lägger upp de, men de är kul, för de syns på en gång Fast de är inlagt så de kommer upp en ny sak varje dag.

I da kom min morbror från Norge på besök, han har med sig sin dotter och i morrn skall vi till Skansen, jag har "lånat" tjejerna från fredrik, så ja har alla barn med mig, ska bli så kul!!

Här kommer lite bilder från våran påskhelg på landet, de kommer fler, men ja orkar inte ladda upp fler nu.

Hmmm, dom är helt i oårdning och huller om buller, men håll till godo....

Rasmus, mamma och ja plockar blommor...





- Plocka långt ner på skaftet.
- Ja ja mamma


Kolla in den här bilden! Helt otroligt vacker, va vitsippor är underbara!




Slappar lite, de e jobbigt att plocka blommor :)


Goa Rasmus lät Tuva få sitta i hans knä ett tag, det är inte helt lätt att vara en liten hund, vi va ju dock ute i 2 timmar.


Jag är ser så sliten ut å är osminkad att ja gjorde bilden svart/vit...
Rasmus å ja tar kort på oss själva.


Knäppisar...



Mamma, Rasmus å ja va å kolla blommor, mamma kolla inte bara utan köpte även :)

Rasmus köpte en kyckling för 10 kr.



En söt go katt låg och sov, men vi klappade inte utan lät den sova.
Hmmm här i från va de inte helt lätt att få med sig Rasmus som självklart snabbt klättrade upp å ville köra...
VILL HA!! Men inte sånna här "bulliga" utan raka som fyrkanter, men samma princip.
Micke, Morfar och Rasmus bygde trapp upp till toan, här skruvar Rasmus.
Morfar sågade så de flög spån överallt!!
Män i arbete... eller början på arbete.
Man kunde sätta sig på tomten å så kom de en eller två fjärilar, underbart söta, ja ville ha ett kort med vingaran "utfällda" men de va hlet omöjligt!
Ja va säger man!!?? Bara galna knäppa mammor tar kort på sin son genom fönstret... för ni ser väl mig i spegelbilden??

4 kommentarer:

Katja sa...

Vad härligt det ser ut! Jättefina bilder. :)
Vad roligt att det verkar kul på praktiken. Min började ju också denna vecka så jag är helt slut idag. Massor att göra hela tiden. Dessutom fick jag reda på idag att Bosse (min granne) är död. Så himla tråkigt.
Men ha det så bra och hälsa den goa familjen.
KRAM

Anonym sa...

varför berättar du inte om dej o micke? vi fick följa med dej i din hjärtesorg, stötta dej o hjälpa dej.. men nu sluter du oss ute... du behöver inte berätta allt, det finns gränser.. men man undrar ju vad som händer.. ena dagen vissna blommar, andra??? liiiite kan du väl förklara? eller ialf säga att du inte vill....

Anonym sa...

Sminkad eller ej. Du är så vacker!

Anonym sa...

Fina bilder!! :)
Ha en riktigt skön helg!
Må gott!
Kram K
(här är soligt, men ujj vad det blåser! ;) kram)