fredag 24 april 2009

Härlig fredag

När allt va som värst å ja kände mig ensam och lämnad längtade jag efter dagar som denna!
Ja visste att när ljuset kom tillbaka skulle allt vara bra igen, ja visste att allt skulle vara bra till våren... visste ja, eller hoppades??

Men nu är den här, den tiden ja drömde om! När ljuset skulle värma våra frusna hjärtan och glada skratt skulle fylla vårat hus igen! I dag har varit en underbar dag! Finns de nått bättre en att gå hem efter jobbet på fredan, veta att man är "ledig" (vi har ju en massa fotboll, är knappast lediga..) att man har en familj och en myskväll hemma som väntar!! Förlåt kära klasskompisar för att ja inte kom på våran "klassträff" i kväll.
Solen skiner, livet känns ljuvligt!
Micke jag och Rasmus helg handlade ihop, Rasmus plockade ner lite grejer han ville ha, oftast brukar jag lägga ut dom igen när han inte ser :) Men när han såg dom stora lastbilarna rusade han fram och grabbade tag i en i mitten! Hela berget vinglade och jag rusade fram innan allt han rasa. Han fick den och såg mycke stolt ut när han försökte få ner den i sin lilla kund vagn, den va för stor för att få plats. Men kostade "bara" 149 kr, så de va inte så farlig. Jag vet inte hur många gånger ja "tappade" bort honom inne i affären! :) Ena gången hade han plockat på sig en muffins med chokladglasyr, andra gången hittade jag honom inne i kylen, då ville han ha yoghurt, tredje gången satt han och åt godis vid självplocket! När ja hittade honom å sa förskräckt, NEJ, inte äta! Stoppade han snabbt tillbaka den tuggade godisen igen :) USCH, köp inte godis på Coop Forum i Gustavsberg, Rasmus har ätit på dom :)

På kvällen grillade vi och åt en god middag tillsammans... vilket slutade i "kaos" fast underbar kaos som innebär skratt och en nedbrottad lådsaspappa! :)



En lycklig Kajsa


Micke roppade på hjälp, å de fick han... inte... Rasmus va på Kajsas sida och la sig också på Micke...

I bakgrunden ser ni Rasmus nya lastbil. Å i handen har han sin muffins med chokladglasyr. Jag kan lova att det va smuligt på golvet när dom va färdiga!!

Puss??

En chokladig Rasmus.
Man får passa på och pussa på honom nu när han är liten :)



En mycke stolt kille visar upp sin muffins!


Vi avslutade kvällen med att äta kladdkaka, jordgubbar, grädde, bananer, maränger och glass!

Mammas kladdkakesmet är mycket god :)
I går va jag och sköna Helena på kurs!
Spets, rost och rosor, hette den.
Härligt att få jobba med blommor och få träffa Helena!!
Vi började med ett litet arrangemang

Fint va :)
Sen fika vi! Halva andledningen till att vi går på kurs :)
Sen gjorde vi ett arrangemang i kruka med ros, murgröna, armeringsgärn, spets och en liten rostig fjäril. Underbart, jag kom hem mycket lycklig igår :)
Detta kortet är från Skansen förra helgen, ja skall försöka hinna lägga upp mer bilder från Skansen.
I morrn är de fotboll hela dagen, Kajsa har match och sen skall hela laget åka och spela bowling! Ska bli så kul!

Så här roar vi oss på fredagskvällarna :)
Den här låten är till dig älskling (tack till en viss person :)
Lights will guide you home
And I will try to fix you

2 kommentarer:

Anonym sa...

UNDERBARA KORT!!!
Jag vill oxå gå kurs! :) Fabulous!!
härliga familjebilder från kök och skansen med! Å DU!! :) Jag blir alldeles tårögd av familjelyckan som hittat hem till er igen!
Å först idag (!!!) plockade jag ner kortet! :) *skratt*
Å en annan sak... -Vassego! ;) Den passar er perfekt och jag är GLAD att ni kan le tillsammans till den nu! :)
Önskar er ALL lycka och en underbara helg!
KRAM!!!

Anonym sa...

Håller med! Underbara! :)

Blev så sugen att baka nu också.