fredag 15 maj 2009

En liten förklaring

Jag har fått lite kommentarer på varför jag har tappat "läsare", jag förstår er och tar de till mig.
Jag skall försöka att ge en förklaring utan att trampa nån på tårna!

Jag är jätteglad och tacksam för allt stöd jag fick när jag mådde dåligt, jag hoppas ni vet att jag är de! Men tyvärr gillar inte alla att jag är så personlig, så jag va tvungen att skriva om sånt som rör andra på de personliga planet. Jag får inte skriva om hur vi har det med förhållandet eller ekonomiskt.

För er som undrar:
Vi har de bra, vi älskar varann och vill leva med varann, vi försöker skapa en ny vardag å "glömma" allt de jobbiga vi haft, men inte glömma de som gjorde de jobbig, utan försöker att lära oss av de och gå vidare. Vi har mycke å jobba på, vi måste prata med med varandra och inte förbi varann (men de kanske är fler par som har de så :)
Det är inte ens fel att två träter.....

Just nu mår ja bra, ok, jag är sårad och rädd men försöker att va stark.
Jag vill vara en bra mamma, fru, arbets/studiekamrat, vän och medmänniska.
De är mitt mål just nu. Inte helt lätt alla gånger, men ja försöker.

Micke och jag har många spännande saker framför oss, vi ska byta staket (inte så jävla spännande kanske ;) Jag vill ha en pergola, plantera lite nya blommor och fixa en örtträdgård.
Å så ska vi fräscha upp vardagsrummet.
Jag hoppas ni vill fortsätta följa med mig på min resa, så ska jag försöka att ge er så mycke jag kan av mig själv... utan att trampa på nån.

4 kommentarer:

Dani sa...

Efter att ha läst ditt inlägg här känner jag att jag ska skriva en kommentar.

Jag har följt din blogg ett tag nu, några inlägg har fått mig att gråta några att skratta. Tycker att du har en super blogg.
Förstår inte folk som "kräver" att få veta allt om ens liv, bara för att man väljer att blogga.
Den info du ger oss räcker för mig. Jag blev glad för din skull när du skrev att du och Micke är tillsammans igen. För mig räcker det, jag behöver inte få veta allt som hänt mellan er.
Många där ute känner att har man sagt A får man säga B, men det finns ingen lag på det.
Det är just det som är så underbart med bloggar, man skriver precis det man känner för.

Oj detta blev långt, hoppas du förstår vad jag menar. Sitter just nu och lyssnar på barnprogrammet som barnen ser på,försöker svara på deras frågor, samtidigt som jag skriver detta :)

Kram Dani

Anonym sa...

Jag ville bara säga att!!
I love you det vet du!!!
Saknar dig och dina tokigheter...
Snart är det fredag 22/5 och då j....ar ska det dansas...
Ta hand om Micke,tjejerna och Sofies dröm prins musmus :0)

Mike sa...

Du får skriva om vad du vill. Inte för vår skull, för din egen. Ingen ska säga åt dig vad du får skriva om och inte.

Anonym sa...

Du ska skriva sådant som du känner för att skriva.Det är vitsen med att skriva en blogg. Viktigast är de som följer din blogg oavsett om du har problem med ex vis Micke eller inte. Det är ju för jäkligt om folk ville läsa om de problem ni hade då. Det är ju jättekul att ni är tillsammans igen och att ni inte ger upp som så många andra. Grattis!