söndag 3 maj 2009

Måste sova!

Hej alla kära!
Som ni ser hinner jag inte skriva till bilderna, ja måste hoppa i säng, men hoppas jag kan skriva lite på praktiken i morrn!
Jag har suttit halva kvällen och försökt fatta varför min profil och liknande har hamnat längst ner!! Har lagt om dom och gjort nya, men de hjälper inte!! Nån som har nått förslag??
Å varför är det helt plötsligt en ram runt min bild?? Jag har alltid lckats få bort den förut!! Gjorde en ny bild i kväll, men när ja la upp den såg den skitful ut!! Så ja tog bort den och allt jobb va i onödan :( Men ja har kommit på en ny bild ja skall försöka göra.... ska bara få tid....
Tack snälla anonym som berättade för mig att dom låg längst ner! Jag hade aldrig kommit på tanken att "leta" där nere!
"hörs" i morrn!
Natt och kram!


I fredags tog vi alla en härlig promenad i vårvädret, barnen cyklade. Rasmus på sin trehjuling, jag misstänkte att han inte skulle orka hela vägen hem, så jag tog med mig vagnen.
På vägen plockade vi lite vitsippor.
Jag älskar doften av vitsoppor! Men de luktar ju inget sa en av mina kära väninnor när hon ringde mig och frågade vad jag gjorde. -Jag ligger bland vitsippor, dom luktar så underbart!
Jag la mig rakt ner bland dom, det är då dom luktar.. vår, å min pappa :)
Pappa sa alltid att vitsippor är hammarbyblommor, för dom är göna och vita. Därför luktar dom pappa :)



Alla barnen plockade glatt :)




Jo just de... ja har klippt Madicken... hon tjatade å tjatade... vill ha kort och lugg,men jag är ingen vidare bra frisör... gick alltid bra att klippa lugg på dom när dom va små...
Men nu gick de inte alls! Stackarn, hon såg inte klok ut när ja va klar!
-Åååå mamma vad jag blev söt, sa hon stolt.
Herregud tänkte jag, du ser ju inte klok ut!
Men, men, bara hon är nöjd... vågade knappt berätta för deras pappa, att jag "klippt sönder" henne, men skickade till slut ett sms och bad om ursäkt...
Tur att luggar växer ut!
















I bland åker man på att bli fotad själv!
Gillar inte att bli fotad osminkad och "ruffig", jag ser ju så sliten ut...
Men i bland måste man ge sig och låta dom fota, annars kommer dom själva vägra att bli fotade!
Här har Rasmus tagit på mig när jag ligger och luktar på blommorna :)




När vi kom hem åt Micke och jag de här...
Kladdkaka med grädde och jordgubbar, sjukt gott!!


Sen gav sig Helena och jag ut i spåret och sprang en liten sväng,
sjukt duktiga är vi :)

I lördags åkte vi och köpte jord och lite mer frön!
Vår framsida är så tråkig, fina rosor har jag där, men inte mer.
Vi är aldrig där, så vi bestämmde oss för att ta bort bordet och stolarna och plantera där i stället.
Så här såg det ut innan. Jag visar senare hur de ser ut nu.



Bordet borta, inte mycke till gräsmatta, kan man liga gärna ha trädgårdsland i stället :)



Kolla in dom här godingarna!
-Vill ha napp, sa Rasmus.
Men han fick ingen, för klockan va ju bar 18,30, inte sova dax en.
Han kröp upp hos Micke... å somna!!
Lilla hjärtat, så go!



I går va de dax för fotboll igen.
Först Kajsa, men hon spelade inte, nån måste alltid stå över, och
denna gång va de Kajsas tur att bara få titta på.
Tyvärr förlorade tjejerna med 4-2 och ja kan lova at de va ett deppigt gäng jag tog hand om i omklädningsrummet efter matchen!!
Men ja fick i gång dom efter ett tag och dom lämnade oss glada.
Helena och jag tog en runda igen! 3 dagar i rad! Oj vi är så duktiga!



Nu undrar ni säkert va detta är för dum bild... :)
Jo, ja skall till världens bästa Anso och fixa håret på onsda!
Sååå behövligt! Ni som känner mig vet att ja kan få knasiga infall!
Som att klippa av håret, färga de rött och sånt.
Just nu är ja grymt trött på mitt hår.... undra va ja ska hitta på??
Klippa av de kort igen? Färga??
De blir helt klart lugg i alla fall! Just nu ör den jättelång och har krullat sig för att de regnade i morse, så idag ser ja helt galen ut! :)

Kort, långt, rött, ljusrött, lugg.....
Alla dessa korten är tagna de 3 senaste åren.....

3 kommentarer:

Malin sa...

Hej!
Kan det kanske vara grundinställningarna som blivit knas? Du vet, när man väljer typ av sida som grund? Jag har också en ram runt min bild... som är ofrivillig... trodde det inte gick att ta bort den?? Hur blir det ladies night?

Kram Malin

Jeka (Jessica) sa...

Hej Hjärtat!
Du är ju SUPERSNYGG osminkad! Inte alls ruffig som du skrev! Jag ser ut som en gulsminkad panda med koögon utan smink. Trivs verkligen inte utan. Men allt klär ju en skönhet som de säger & jag håller med, du är skitsnygg hjärtat.
Jättefina bilder, på alla fem! Så härligt att se er ihop igen!

Aurosia sa...

Underbara bilder allihop! Värmer i leendet.