söndag 24 maj 2009

Förlåt för att ja försvann!

Förlåt för att ja bara försvann, men ja fick ett infall!! Ja tog barnen med mig och åkte ner till mina föräldrar som va på sitt lanställe! Söta Jessica kom och hämtade oss och skjussade oss till tåget. När vi kom fram till T-centralen hade vi 5 minuter på oss innan tåget skulle gå, så vi fick springa allt vi hade! Rasmus pratar fortfarande om hur vi fick springa springa :) Tack goa Jessica för skjussen!!



Ja har aldrig tagit tåget ner till landet (Katrineholm) men vi hade de riktigt mysigt!!

Vi fikade hela vägen å tittade på den vackra naturen som for förbi utanför fönstret.

Rasmus tyckte självklart de va mycker spänande och satt inte still en sekund!! :)


Vi har haft en sån mysig helt!! Gått runt på landet å skrotat, spelat monopol och schak.

Ätit god mat, bakat bullar å mufins.


Tjejerna tycker de är så kul när Rasmus vill va me å spela schak... eller not ;)




Barnen bakade mufins med glasyr till mig å plockade blommor :)


Såhär har Rasmus sett ut hela helgen, med morfars byggarhjälm :) Så när man roppar på honom å undrar vart han tagit vägen så svarar han inte, för han hör ju inte att man roppar! Så får man gå runt rädd å leta, men oftast hittade ja honom inne i lekstugan, eller hans hus som han kallar de för, där satt han å lekte med dockorna å pratade högt för sig själv :) så söt!




Lite glass är inte helt fel i solen :)





Sötnos: )



Kajsas nattlinne är liiiite för långt, men han skulle promt ha de å blev galen när ja försökte få på honom vanliga kläder!


Morfar har knytit upp nattlinnet på ryggen :)

En lykta morfar gjort när han jobbar på skansen som plåtslagare.

Trädgårn stod i blomm, ljuvligt, solen sken, gräset va grönt å fåglarna kvittrade oavbrutet!



Barnen spelar monopol i de gröna.



Så här låg mammas hund Tuva hela helgen! På min väska!!
Nybakta kanelbullar! Så goda, trotts att de inte fanns nå pärlsocker.
Morfar (eller pappa blir de ju för mig) tapetserade i vardagsrummet... slet med mönsterpassningen, men de blev fint!! De finns nog inget ja inte kan ;)
Madicken och Rasmus tvättar dockor och dockkläder. Madicken satt och sjöng påhittade tvätta kläder sånger för Rasmus
Å så va de dax för lite 17 maj bilder :)
Solen sken, helt underbar dag! Massa fina folkdräkter å mycke Norsk sång :)

Rasmus viftar så duktigt med flaggan i tåget :)


Kolla in alla människor!! Hur många som helst å massa fina dräkter!

Vi åt dyra våfflor.. 42 kr styck!
Sockervadd så klart :)


Busiga Rasmus på rymmen! Vet inte hur många gånger ja "tappa bort" honom!
Lyckan enorm, kolla in alla nappar!! Jippy :)

Morfar hjälper Rasmus att se sälarna.


Vackra Stockholm!! Dom ni ser i bilden är min pappa å våra grannar som va me.
Massa spring i benen!!
Renen hade fått bebis
Älgen hade också fått bebis å låg snällt nära staketet å lät alla klappa henne och bebisen!!!


Säl, fick me värsta regnbågen :)

Madicken kollar sälarna, kolla in skorna... ja va säger man.... :)
Den enda som hade pli på Rasmus och fick honom att göra som hon ville va våran goa granne Carro! Världens bästa barnvakt som jämt ställer upp!! En riktig klippa!
Björnbebisar
Mamma i sin fina Norska folkdräkt
Madicken å ja

Häggen luktade helt uuuunderbart!
Hemma, Rasmus gör halsband och Kajsa läxor


En väldigt koncentrerad liten kille


Så bilder från när pappa och jag rev staketet


Måste rädda rosorna så dom inte ryker me!
Mina nya snickarbraller.. men ska knåskyddet sitta på smalbenet ;)
Å tomten såg ut som ett bomdnedslag när vi var färdiga!!!
Dessa tomatplantor stod i mitt fönster och längtade ut, så dom bor ute nu :)
Dessa sötnosar bor i våran gräsmatta
Bordet på framsidan

Plommonträdet har blommat ut, men äppelträdet blommar vackert

Rasmus på Kajsas fotbollsmatch
Rasmus har ramlat på dagis och skrapat upp sår i händerna.
Ja försöker få honom att visa att han fyller 3 år snart....
Nja, gick inge vidare!
Å så avslutar vi me några nya scrapp....







6 kommentarer:

Jaques sa...

Wow! Det var inte liiiite bilder du la upp :)

Den 17:e maj ser ut att ha varit toppen!

Anonym sa...

Kram till dig från mig!
/K

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Jättefina bilder, vad roligt att få se allt. Kram H!

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Å jag tycker Madicken är jättefin i sin nya frisyr!

Jeka (Jessica) sa...

Det tycker jag att du gjorde helt rätt i! Att försvinna & åka hem till mamma & pappa & bara få vara Karin!
Ser du nu att världen är vacker endå...?
Lika vacker är du, själv eller inte.
& med handen på hjärtat har jag aldrig sett någon som är så sexig i snickarbyxor som du! Var de där 13 kilona skulle sitta har jag fanken ingen aning om.

Jaques sa...

Håller med Jeka. Toppsexig var du i snickarbyxor! Dina 13 kg är påhittade!!