torsdag 29 april 2010

Systrarna Delselius


Halloj kära läsare, vet ni vad detta betyder???
Jo de betyder att jag fått JOBB!! Wiiiiiiiiii, ni anar inte hur glad jag är!!
Jag vainterjuv i tisdags, gick superbra! Jag provjobbade igår.... gick inte lika bra...
Systrarna Delselius, mina nya chefer, tyckte att jag va stel och såg lite sur ut under provjobbet... ni som känner mig vet att jag är allt annat en sur, men jag va så sjukt j***a nervös att jag knappt kunde stå! Det kändes som om hela mitt liv hängde på att klara detta, att få jobbet.
Nu kassa, nya människor å en massa bullar, bröd, kaffe, tårtor, ja va helt enkelt för nervös för att se glad ut!
Men dom gav mig en chans till! Vilket gjorde mig endå mer nervös! Men jag klarade av att slappna av lite. Första timmen i morse va nog ingen höjdare, men de blev bättre å bättre å tillslut så fick jag jobbet!
Nu kommer den stora frågan, hur kommer familjen klara att ja jobbar heltid, hur kommer ja klara mig från allt gott som finns?? Min kära familj är vana att jag är hemma och tar hand om allt, dom är vana att kunna ringa mig när som helst, att jag lämnar på dagis och fixar hemmet å middan. Jag tror tyvärr att vi kommer få de lite tufft i början, innan alla vänjer sig å börjar ta eget ansvar. Jag vet att alla ni andra mammor där ute jobbar heltid och klarar de fint.
Å jag måste vara stark, måste klara att inte ära allt gott som finns. Jag fick hem en massa gott i dag, godsaker jag måste pröva, för att kunna sortimentet. Jag tog en tugga av varje sort jag fick, resten fick Micke.....
I morrn börjar mitt nya liv, som heltidsjobbande mamma, ja börjar kl 06,00 i morrn....

11 kommentarer:

Anonym sa...

Heja Karin!
Detta kommer gå superbra!

Lillasyster Sanna sa...

Du är så otroligt duktig och bra! Jag är jätteglad för din skull och tror verkligen att du kommer klara detta jobb galant, så fort nervositeten släppt!
Kramar

Anonym sa...

Karin du klarar det galant!! No problems!!! Lycka till nu med nya jobbet och så syns vi snart igen???

Nina

Bloggmia sa...

Gratulerar till nya jobbet :o)
Nu får du se till att hålla motion och kost så kan du allt ha råd att unna dig emellanåt.

Visste ju hela tiden att det skulle gå bra!

Ellen* sa...

Grattis med jobb!! Den så skikkelig namnam ut:o) Det blir sikkert litt stress i begynnelsen, men det går seg nok til!:o) Masse lykke til!

Jeka (Jessica) sa...

GALANT KARIN!
Jag visste det!
Grattis

Malin sa...

GRATTIS STUMPAN!

Det här jobbet passar dig, du är ju serviceminded och utåtriktad, men framför allt alltid glad!

Gud va kul! Heltid klarar du, behöver väl bara anpassa familjen och det är alltid en prövning... Men jag tror du fixar det!!!

Kramar Malin

Anonym sa...

GRATTIS!! Gud va glad jag blir för din skulle. de kommer bli kanon bra. Precis som du säger blir det nog lite tufft i början innan alla har vant sig men de fixar ni. kram

badanka sa...

Ja sa ju det! Du är bäst..å klart en sötsak ska jobba på ett bageri:) Våra dagisvänner äger stället bredvid..
:)
Kram

Emma sa...

Hejja hejja på dig!!!
Klart att det löste sig!!!
Tro 17 att man är lite stel men det tar du igen med "RÅG"e (ha ha!) nu!
Hejja hejja!

//Emma

Anonym sa...

http://www.pernillawahlgren.se/Blogg/Pernillasblogg/tabid/85/Default.aspx

:D