måndag 18 augusti 2008

Besviken scrappare med en härgande förpubbartets tyrann dotter!

Jag vet inte vad jag gör för fel och jag vet inte om jag orka mer. Madicken är inte någon vidare rolig tjej just nu. Hon surar, smäller i dörrar, stampar, bossar med sina syskon är dum i munnen, hon är som värsta tånnistjejen! Jag vet inte vad jag ska göra med henne! Hon är vidrig och just nu är det inte lätt att ge henne den kärlek hon och vi behöver. Det känns tungt och jag är helt psykiskt utmattad.

En annan sak som gjort mig ledsen i dag, är att jag inte fick vara med i Papprikas design team!
Jag hade sökt och tyckte jag skrivit ett bra brev och skickat med snygga LO, som jag var mycket stolt över. Nu har mitt scrappar ego fått sig en ordentlig törn, fan va besviken jag är!

Här kommer dom LO jag hade skickat med i ansökan.









I går var vi självklart på pappas grav. Han skulle ha fyllt 69 år i går.
Om jag fick välja skulle jag vilja fira pappas dag så här:
Åka till graven med massa vackra blommor, gärna i grönt och vitt, i början planterade jag bara grön/vita blommor, men det är inte så lätt att få tag i, så jag har tummat lite på den regeln.
(pappa var en mycket inbiten hammarbyare!)
Sen skulle vi ha åkt hem och ätit prinsesstårta, pappas favorit, den är ju grön och vit.
Sen på kvällen skulle vi ha ätit kräftor, vilket också var pappas favorit.
Men är man pank, så blir det tyvärr bara en dröm :(
Så här såg graven ut sist vi var där, då va även syrran och Kajsa med, det var i slutet av maj.
I går var den inte mycket att hurra för! Alla blommorna var vissna/ruttna, hjärtat som ska ligga på stenen var borta och lyktan var borta redan förra gången :( Det känns inte så kul när graven ser ut såhär, ja vill att den alltid skall vara vacker. Jag får åka tillbaka när jag fått pengar.
Jag hade med mig lite blommor från trädgården, dom lös upp graven bra.
Den här stenen glömde jag förra gången, men nu va den med.

Dax att tända ljus, jag hade tagit med mig en ny lykta, den har stått ute i trädgården och blivit lite rostig, tyvärr, men de fick duga.



Jag hade hittat en sten som såg ut som ett hjärta, den fick också följa med.

Här är grodan jag berättade om sist. Nu står den på altanen på baksidan och tittar in mot huset. Rasmus var väldigt förtjust när han såg den. Gjoda, sa han lyckligt och lyckan var total när han kom på att han hade gjodor på sin tröja också :) Vist är den fin!
Krasse är värkligen en blomma som jag kommer fortsätta med. Den har helt otroligt vackra blommor, å så kan man ju ha den i salladen :)
Dessa bilder är helt oredigerade!!
I dag har jag städat, Kajsa hjälpte mig lite... barnarbete :)

Jag har städat vardagsrummet, ordentligt, skurat varje vrå och putsat fönster å haft mig.
Jag har bytt från sommar inredning till "vinter".
Dessa ljustakar fick jag av mina småsyrror för ca 9år sen!!
Och nej älskade rasmus, detta är inte byggklossar!! Det är han som envisas med att ställa dom på varandra :)
Vacker orkidé som jag fått av min granne :)
Den översta bilden på V-rummet är innan städantet... den undre är efter. Kan ni hitta skillnaden :)??
Nystädat :) Fick gå in och sno lite skurmedel av min mamma, för den nya Micke köpt luktade kräk!

Före efter på ljushyllan.

4 kommentarer:

Kajsan sa...

Åh, vilka fina LO's! Trist att du inte kom med! Jag förstår din besvikelse!
Jag gillar verkligen din stil!
Hoppas du får en trevlig kväll!
Mvh från Karin.

Anonym sa...

Så synd att du inte kom med! Du är ju hur duktig som helst... men det är dem som missar något!

Fina bilder vid graven, det hugger till i hjärtat. Särskilt av de vissna blommorna, det känns så oerhört sorgligt.
Jag minns att jag sa "kan vi inte ha honom i vardagsrummet?" några timmar efter att jag just fått veta att pappa hade dött. Innan jag visste att det skulle ta 5 år innan han hittades i havet. Mamma sa, med en så sorgsen ton, att det inte skulle gå för han skulle börja lukta. Jag svarade "det gör inget, bara han är här".

Nu stiger tårarna igen.

Bara han är här...
Det är han.
Ändå.

Kramar.

Anonym sa...

Men hallooo!!! vad är det för LO´s folk skickat in och kommit med!???
Du ska veta att Lo´n som du gjort var mycke finare än dom som kommit med så keep on......

Malin sa...

Karin - du är en jätteduktig scrappare. Visst har vi missat något som inte tagit med dig, men vi hoppas ju på att få se mer av dig på vår blogg och ev ett galleri/forum i framtiden.

kram,
Malin