lördag 9 augusti 2008

winnerbäck here we com :)

ÅÅÅ va vissa dagar är tunga!!!
jag har bråkat hela morgonen med Madicken! Jag har bestämt mig för att inte bråka med henne, men vissa dagar retar hon mig till vansinne!! Hon är sur arg och har en för djälvlig attityd. Hon kom i tisdags efter att ha varit hos sin pappa i över 2 veckor. Hennes rum var fint städat när hon kom (tyvärr så är det oftast jag som städar hennes rum) nu ser det ut som ett bombnedslag! På 2 dagar har hon lyckats stöka ner. Alla kläder jag hade vikt och lagt in i hennes rum, för att stoppa ner i lådorna, hade hon med flit lagt slarvigt och fel, för att hon var arg på mig här om dan!! hennes nya födelsadagspresenter och kort jag skrivit ut åt henne hade hon slängt åt alla håll, för att hon vart arg.

hon blir arg för allt, om hon inte får som hon vill (som i går när hon ville gå i kjol och klackskor till centrum, det var kallt och tar ca 30min att gå dit) blir det sura miner, släng i dörrar och hårda ord.

jag vet inte vad jag ska göra för att få henne att uppskatta det man gör för henne. Ta mig inte fel, ja vill inte att hon ska gå runt och vara tacksam för att jag "tar hand" om henne. men jag vill att hon skall respektera de saker hon får, städa sitt rum och ta hand om sina kläder. Är det för mycket begärt? Ja vet att jag inte var bättre själv när jag var liten, men jag har fått äta upp det som vuxen, att inte ha disciplin och respekt.

Jag har nu bestämt att hon skall byta rum med Rasmus. Madicken hade det rummet innan Rasmus kom, och lovade dyrt och heligt att hon skulle städa och sköta sitt rum om hon fick byta till ett större! Men det är bara bråk och gnäll när det skall städas. Så nu får hon flytta tillbaka till det lilla rummet! Gör jag fel? Ibland är de bra svårt att vara mamma! Jag vill ju att mina barn ska växa och känna sig trygga, känna kärlek att vi respekterar deras åsikt, att dom betyder allt för oss och att vi alltid vill deras bästa. När det gäller Madicken tror jag tyvärr att jag har misslyckats helt :(




Nu över till nått helt annat! Ser nu hur min lilla älskaling ser ut!! Kolla in pannan! Han har fått myggbett i pannan, örat och bredvid ögat, som gjort att han har svullnat upp!! Han ser inte klok ut! Stackarn, ja hoppas inte det gör så ont som det ser ut.


kolla in dessa ursöta marängerna vi köpte i går! Det fanns inga vanliga, men tjejerna krossar endå marängerna, så Micke tyckte att dessa mini passade bra och de gjorde dom. Å va vi hade dom till... jo ni vet, grädde, glass, bananer, chokladsås... behöver ja säga mer :)



å kolla in alla underbara plommon! Under en kort period äter vi plommon tills vi nästan spyr... ursäkta ordvalet. Dom är sjukt goda och ja är så tacksam för vårt överfulla plommonträd!





Och vem är nu detta tänker ni... jo det är min lillesyrra, minsta modellen, jag har ju två.
Denna blid har jag snott från hennes blogg. Detta är den mest påklädda ;) och min favvo bild, jag tycker denna bild är jätte vacker! Om vi har riktigt tur så kommer hon i kväll och gör oss sällskap på Winnerbäck! Jag hoppas, för det vore så kul och Kajsa skulle bli jätteglad.
Hoppas hoppas hoppas!





Och sist men inte minst, en av Winnerbäcks braiga låtar! :)
Håll tummarna för att det inte blir regn i kväll.....

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker det var en jättebra idé att Madde får byta rum med Rasmus. Hon kommer bli arg, men poängtera då för henne att trots allt så har blev det så för att hon inte höll sitt löfte. OM hon kan hålla sitt löfte, att städa sitt rum (rasmus gamla, det lilla) så KANSKE hon får flytta tillbaka. (Du behöver ju inte flytta alla möbler och så, utan bara de viktigaste tills hon visat vart hon står.)
Jag tror barn behöver tydliga gränser och veta att det inte är okej att göra vad som helst.

Haha, mest påklädda my ass! :P Har massa påklädda :P:P:P:P (säger vi). Men anledningen till att jag tar såna bilder är dels för att jag eventuellt kommer jobba med konst snart, och då helt naken konst, så det är en övning för mig.

Dels för att visa för mig själv och andra, att det ÄR okej för tjejer också att ha en sexuallitet, och att ha en kropp. Men jag har också en väldig integritet, jag kommer aldrig visa allt.

För mig är det SÅ viktigt att det tas smakfullt och inte med kåta blickar och särade ben (usch nejnejnej, ingen glamourmodell här icke.)
Och sen gillar jag ju att provocera moraltanter, mohaha. ;)

Hoppas ni mår bra idag, tack för skjutsen igår! Kramar

Anonym sa...

Oj, nu skrev jag Emma istället för Sanna. hahaha. Mamma pratade om Emma i bakgrunden, det var därför. ;P