lördag 16 augusti 2008

Just nu sitter jag och gråter... det är inte så dramatiskt som det låter...
Jag sitter vid datorn och redigerar de bilder jag ska lägga upp i detta inlägg, tänkte att de vore trevligt med lite musik. Som ni kanske förstår har Lars Winnerbäck gått varm ett tag, men kände att det var dax för nått annat. Slog upp låt listan i datorn... "Bröllop", jo de låter ju som glada kuliga låtar, den skivan tar ja.... så sitter ja här och lyssnar på den ena kärleks låten efter den andra.
Kollar klockan, om 1 tim skulle det har varit pappas födelsedag. Tänker att vi ska åka till kyrkogårn i morrn och tända ljus... då kommer den, låten vi spelade på pappas begravning!!
"Jag ger dig min morgon", med Fred Åkerström, det var pappas låt, helt klart. Jag minns så väl att jag hade bestämmt mig för att jag inte skulle gråta på begravningen, (fråga mig inte varför! Så löjligt!) Men så gick jag fram där med banspelaren, laddad med Jag ger dig min morgon, jag han trycka på play knappen, sen grät jag....

Men men, det är många år sedan nu, i år är det 12 år sedan han dog och 7 år sedan vi begravde honom... och endå sitter jag här i dag och gråter... kommer jag göra det hela livet, eller kommer det någon gång "gå över"??. Tror ni han vet hur mycket jag saknar/älskar honom?? Kan han se alla sina fina barnbarn från himmelen?? Jag hoppas det! Jag hoppas han sitter där upp med farmor och farmar, äter kräftor, mängder av frukt och spelar bowling....



Klicka på bilderna om du vill se dom större



Men men, nog om de (jag ska försöka skriva fast tårarna rinner)

I torsdags var jag på ME&I party.... blev MYCKET dyrare en vad jag hade bestämt mig för!!
Men min förstående man såg inte allt för arg ut när jag kom hem!
Detta beställde jag....



Ja vet att det är en tjej på bilden, men tröjan är till Rasmus!

Varsin klänning till Kajsa och Madicken. Dom blir (hoppas jag) snyggare en på bilden.

Likadan klänning till mig!! Kul Kul Kul :)


En till klänning/tunika till mig :)

Och en tröja till, till Rasmus.
Det fanns så mycket mer jag skulle kunna ha köpt! Men detta blev nästan 2000kr... ungefär 2000kr mer en vad jag har :(
Så här "divig" såg Rasmus ut i fredags morse när han satt och ritade i soffan :)
Han ligger precis så som jag minns att pappa låg i soffan, när han käkade frukt och kollade tv :)


När han saknar nappen åker fingrarna in..
I dag har Kajsa, rasmus och jag tittat på när Micke spelar fotboll.
Samlingen är 1.15min innan matchen börjar, så Kajsa, Rasmus och jag gick till Saltsjöbadens centrum och handlade lunch och en groda :) En prydnads groda till trädgården, den hade kostat 399kr, men hade ett skadat öga och kostade nu 50 pix!! Som hittat (den är inte levande!!) jag ska fota den senare så ni får se. Tjejen som ägde butiken sa att man skulle vända den mot huset, för att all lycka skulle stanna kvar i huset... ska bli!
Ibland kan man undra om det är fotboll eller balett man tittar på :)
Det är Micke som blir "sparkad"
Mer Micke, denna gång "upp i rygg"

Men älskling, är du alldeles ensam....
Det var en viktig match! Jag var döööö nervös hela matchen! Gurra började svaigt, men hämtade upp sig i andra halvlek... dom gick till vila med 3-1 i baken.. men lyckades i andra halvlek hämta upp och gå om till 4-3, men en helt feldömd straff i sista minuterna gjorde att de slutade 4-4, en stor besvikelse, killarna gick med tunga huvuden till omklädningsrummet :(

Hittade denna mackaICA...
kolla va företaget heter.. Mickes livlina, ja va bara tvungen att köpa den :)

Rasmus fick bulle.. muta gör att barnen sitter still ett tag :)


Goa goa kramar :)


Rasmus övar på att gå i nedförsbacke :) Kolla in hans tröja, en gammal Gurra tröja han fått :)
Det var sjukt mycket getingar, Kajsa och jag jagade döda getingar hitan och ditan, tillslut slö även Rasmus upp och viftade och skrek geeeting bort bort :)

matchen är slut och barnen springer av sig lite :)
I morgon blir det storstädning! Madicken har lovat att hon skall städa sitt rum och båda toaletterna... vi får väl se hur gla hon blir i morgon när jag påminner henne :)

3 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Hej vännen!
så fint du skriver om din pappa, och vilka fina bilder du gjort, jag ska inte säga att jag vet hur du känner eftersom jag inte kan göra det, men jag känner MED dig i alla fall och skickar en stor kram.
Jag tror defintivt att han vet hur du känner och att han ser er alla.

Rasmus ser verkligen ut som en riktig prins där han ligger i soffan :)

Vilka snygga kläder, vad fina ni kommer bli, jag rensade min garderob igår så nu ekar det ännu tommar där inne...suck.

Ja, Sanny hade Annalunda-kläder från topp till tå. förutom koftan :) Hon var så tjusig så.

Om Madicken städar BÅDE sitt rum OCH toaletterna blir jag VÄLDIGT imponerad kan jag säga!

HA en bra dag, kramar två förkylda brudar. Jäkla dagis...

Anonym sa...

Förstår varje ord du skriver om pappa. Jag har aldrig ens besökt hans grav, men den dagen jag gör det vill jag vara ensam. Gah, nu börjar jag också gråta, så jag avslutar med att skicka en stor kram och en länk till ett fint sommarprogram med två komiker som delvis pratar om skilsmässa och pappasorg:


http://www.sr.se/cgi-bin/P1/program/sandningsarkiv.asp?programID=2071

(Sommar i P1 med Mia Skäringer och Klara Zimmergren)

Anonym sa...

Kan jag få låna bilden med pappa som ung (?) och bilden i inlägget över med Katja, Kajsa, Micke och graven? Jag har inga egna bilder på varken honom eller graven ://

Hoppas allt är bra med er. Massa kramar!