tisdag 5 augusti 2008

mera regn å storm

Det regnade och blåste så mycket i natt att jag trodde att huset skulle blåsa omkull!
Ja va också rädd för att vindarna skulle dra med sig alla underbara plommon. Jag såg framför mig hur alla plommon låg på marken när jag och Rasmus skulle springa till dagis.

Rasmus vaknade 06,10 i morse.... jävla knarrande trapp!! Han vaknade när Micke "smög" ner för trappen (som ligger utanför Rasmus rum) det går tyvärr inte att smyga i den knarrande trappen! Men som tur va så somnade han om efter lite gos.

08,40 gick jag in och väckte honom... ååå inge bra! Han skall ju vara på dagis innan 09,00...
Ja kan lova att "klaga på allt fröken" inte såg nå vidare glad ut när vi smög in mitt i samlingen 09,10, helt nyvakna och med frukost mackan i handen!

usch och fy på mig!!! I morrn måste jag vara i tid!!


Så här påklädd var sötnosen i morse innan vi sprang i väg i regnet och stormen!
Lite skillnad mot dom stranden bilder jag la ut för några dagar sedan :(
Som tur var hade inte vinden snott med sig så många plommon! De låg några på marken, som jag plockade in, Rasmus har redan ätit upp dom, minst 10st!


Jag lägger upp två filmer, dom är filmade med kameran, därav kvalliten, men men, bättre en inget. Så nu får ni se gosnosen live :) Å efter denna film kommer ni förstå varför jag oroar mig lite för att han kanske har fel på hörseln, pga alla öroninflammationer han har haft, han kanske har vatten bakom trumhinnan och hör dåligt??

Han pratar om att vi ska gå och titta på når Kalle spelar fotboll.

Å här en film när han tittar på ett av sina favvoprogram, Bollibompa :) Detta är enda gången han sitter still! Kolla, han är som i trans :)

1 kommentar:

Anonym sa...

Åh, han är som en skatt! Så fin och dyrbar! Har saknat att höra din röst, men hey vi ses ju på lördag (äntliiigen!!) Tills dess får ni ha det underbart! Tusen kramar