torsdag 14 augusti 2008

Organiserad Kaos

Det finns en anledning till att min blogg heter Organiserad Kaos... även om jag är värsta sorterar ordnings människan, så hinner jag inte med, eller ja tycker det finns roligare saker en att städa hela tiden! Som att pyssla tex! Denna fina the burk gjorde jag och sköna Helena i går. Hon jobbar på Thehuset, och har gjort en egen blandning som heter kärleksdryck, den är nu butikens bäst säljare och behöver en snygg burk! Helena har varit så duktig och klippt och klistrat, jag har mest guidat henne :)







Så har vi ju bytt rum med varandra på övervåningen.... två dagar tog det, men nu är alla på plats och Rasmus sover så duktigt i sin lilla säng!


Så här "fin" va hallen mitt i all kaos!



Kajsa ser glad ut, för hennes rum är nästan färdigt, mamma skall bara släpa ut Rasmus spjälsäng och plocka i sär den. Nu står den på vinden.




Stackars Madde som fick det "lilla" rummet, inga rum blev ommålade, ärligt så orkade jag faktiskt inte att måla om. Vi målade om alla rummen för 1 år sedan. Madde får ha ljusblått, vilket är helt ok, men jag stör mig på Rasmus röda rum!





Vi är på väg till dagis, Rasmus vill ha Kajsas rosa skärm mössa :)
Tur att vi lever i ett ganska öppet samhälle....


Ja kunde inte hålla mig! Vi brukar alltid tända ljus till frukosten under de mörka månadaderna.
men här om dan kändes det så trist och kyligt att ja tände dom! Men hallå, ska sommaren verkligen redan vara slut`???!!!
Nu ska ja snart på tjej midda och få se höstens nya Me&I kollektion!

2 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Vad mysigt med tända ljus, men det hör ju även augusti till att få tända lite ljus och mysa i sommarnatten....eller under den grå morgonen då...suck, jag vill ha mer sommar!!

Fasen vilken snygg burk vi gjorde hörru :) Tack så mycket för hjälpen, det märks när man har anlitat en riktigt proffs, då blir det bra grejer!

Nu ska jag natta ett utmattat litet barn, önska mig lycka till...igår tog det typ två timmar. Kramkram Helena

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Jaha, oj jag får komma förbi och hämta limmet när det passar.
Gu´vilken huvudvärk jag har. Men vi hade en trevlig dag i Uppsala. Det var ju spöregn och halv orkan senast vi tänkte åka dit, men idag har solen strålat :)
Vi hörs, kram H