måndag 1 december 2008

Då va pengarna slut....

Ja hade så mycke roliga saker att berätta om hur ja haft det i helgen, men ni får ursäkta, just nu känner ja inte för att berätta roliga fyllegrejer. Jag har inte berättat för tjejerna en att min morfar är död. Det har inte funnits nå bra tillfälle. När ja kom hem från skolan ville ja helst bara sätta mig i soffhörnan och äta choklad å kolla tv. Det verkar vara så jag tar i tu med sånt som gör ont, äta nått onyttigt. Men när jag kom hem från skolan var huset fullt av barn, både Kajsa och Madicken hade kompisar med sig hem, så de va inte snack om att ge nått sorgligt besked eller krypa upp själv i soffan. Inte nog med de, vi betalade våra räkninger... lite sent, ja vet, så nu har vi 1000kr kvar att leva för resten av månaden.... Vi har inge pengar till busskort till mig, så ja får köra smsbiljetter, Micke måste äta lunch på dagarna och hur blir det med julgran och julklappar..... Ja vet att det finns dom sov har det sämre en oss, det finns det alltid, men lite tungt känns de nu. Ja vill ju åka till Norge å gå på morfars begravning....

Usch förlåt, de blev ett tråkigt och gnälligt inlägg... men de e väl så ibland.

4 kommentarer:

Kajsan sa...

Åhh vad tungt! Jag förstår att det måste kännas super kämpigt! Men jag har också lärt mig att du är en fighter! :) Du ska se att det ljusnar snart! Hoppas du mår lite bättre idag? Kram Karin.

Anonym sa...

Ursh va tråkigt! Ja vet att det är tungt med dödsfall inom familjen, det va ju inte så länge sedan ja fick uppleva det... å det ja har lärt mig är att bearbeta det på en gång annars fastnar man och är ledsen en längre tid... få ett avslut, gör en egen minnestid. hoppas du mår bättre snart! tack för i helgen! Puss Å Kram Malin

Anonym sa...

Men hej classmate,
vad mycket tråkigheter, hoppas det blir bättre snart.

Ville bara säga att jag kollat din blogg, vad mycket fina bilder, det kanske är du som borde lära MIG om foto, ser det ut som...

Vi ses imorrn / ha det bra / hoppas du får tid att ta det lugnt lite iallafall / kram Therese (alltså originalarTherese ifall du inte förstod det..)

Fröken Förgätmigej sa...

Usch vad mycket jobbigt på en gång. Det klart att det känns tungt just nu, men det kommer att bli bättre. Ekonomiskt sitter vi nog i samma båt - varenda möjlig räkning skulle betalas i november, så det är VÄLDIGT skralt i kassan. Min mamma säger alltid: "Det blir jul i år ändå, även om det inte blir precis som man tänkt sig", så jag försöker intala mig själv att det kommer att ordna sig. Är övertygad om att det gör det för dig med!

Kram på dig /L