söndag 7 december 2008

Nu dator och julskinka


I dag har jag fixat skinkan! Så Micke å jag njöt av skinksmörgåsar till frukost :) MUMS

Oj vilken helg vi har haft!! Men varför tar helgerna slut så fort??!!

I fredags var vi på julbord med Mickes företag. Jag älskar julbord och är så tacksam för att jag fick följa med! Jag har ju inge företag att gå med, så jag ör glad att jag hänge med Mickes ;)
8st var vi som intog Anexet för att äta gott och titta på julshow. Vi hade en toppen kväll!!

På lördagen packade Micke upp våran nya dator... nej, vi har inte betalat den själva! Vi är ju urfattiga! Just nu äger jag 200kr... Mickes pappa har fixat ny dator till oss...




Allt är nytt, skärmen, 23tum, trådlös mus och tangentbod, ny hårddisk, och högtalare, 5st...
Just nu känner jag mig sjukt vilsen, inget är som det brukar, allt ser konstigt ut å jag hittar ingenting känns det som :( Men jag kommer vänja mig, hoppas jag...

Micke har satt upp våran gamla dator i Kajsas rum.. känns konstigt att sitta och msn:a med sin dotter som sitter en trappa upp... är detta vårat nya liv? Att sitta på varsin våning och prata med varandra genom datorn?? klart det inte är! Det skulle ingen av oss vilja!

Vi har varit barnfria hela helgen, barnen kom hem vid 13,00 i dag, men sprang direkt över till mormor och morfar.... Men nu är dom hemma igen. Snart skall vi över till mamma och Björne å fika med dom å grannarna.

I morrn är det skola igen...å ja har verkligen inge lust att gå till plugget. Men det är bara två v kvar, så jag skall försöka hålla ut!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Redan julskinka :-) Sååååååå gott det låter!

Anonym sa...

Julskinka ja... Kanske ska fundera på att unna mig lite gott i julhelgen?!... Har gått ner 16kg nu... Men det är så lååångt kvar!!! 19kg kvar!!! hua! Så det tål å tänkas på det där med att unna sig...

Vi jagar oxå ny dator nu i dagarna.. våran är ruggigt nära krasch nu! Men det är ju en hel djungel! suck...

Må gott! Å hoppas ni får en fin lucia. (man vet aldrig när jag blir datorlös...)
Kram från K.