tisdag 9 december 2008

Sovmorgon

Rasmus brukar alltid vakna ruskigt tidigt, sådär runt 06,00. Det är alldeles för tidigt för mig. De dagar jag går i skolan måste jag gå upp 06,15, men de andra dagarna vill ja sova så länge jag kan. Men det har hänt nått med våran morgontidiga solstråle! Den senaste tiden har han sovit som en stock på mornarna. Förut vaknade han alltid när Micke gick upp, men nu sover han trotts att Mickes väckarklocka ringer.
Rasmus kommer in till oss varje natt, sådär runt kl 03,00 kommer han tassande. Förut låg han å snurrade och sparkades i ca 2tim innan han somnade om, vilket gjorde en tokig, men nu har han nog förstått att han får ligga kvar i våran säng om han ligger still. Vist, de blir lite trångt, ja ligger på kanten, men så länge han ligger still så är det helt ok.

I dag är tjejerna hemma, dom är båda dunder förkylda, vilket gjorde att vi kunde sova enda till 08,00 i morse! Men Rasmus vaknade endå inte, så vi fick gå upp å väcka honom runt 08,20!! Vi fick skynda oss för att hinna till dagis till 09,00, när vi kom till dagis skulle dom ut och träna på luciatåget.
Rasmus gillar verkligen att gå lucia tåg, han "pratar" om det på dagarna
(han pratar ju inte så rent :) och sjunger. Det skall bli så kul å se deras tåg i år. Förra året kom han springande till mig så fort han såg mig, så det blev ju inte så mycke till tåg. Hoppas han stannar kvar och sjunger detta år. Rasmsu skall gå på fredag och tjejerna på torsdag. Fast dom får ju inte gå tåg, man går bara tåg när man går i trean. Men sjunga ska dom, fast utan luciakläder.
Rasmus har redan bestämt sig för att vara tomte :)

Här kommer kort från förra årets luciatåg.
Jag va rödhårig och Rasmus ville inte gå i tåget.






Jag borde ringa runt och ragga praktikplats i dag, men det är nått som tar i mot, det är så jobbigt/pinsamt att ringa runt och tigga plats... kan inte nån bara ge mig en! Snälla tomten, ge mig en praktikplats!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Skitsnygg hemsida/foto du fixat inför jul!!!

// Kram Nina :-)

Anonym sa...

Innan jag säger nåt mer (har tänkt att kommentera alla inlägg du skrivit, men just nu hinner jag inte. Inte haft nåt internet på tre veckor så du inte tror att jag glömt dig.)

måste bara säga att headern är SÅÅ fin! Du måste ju jobba med detta, de skulle få ett proffs :)

Åh, nu måste jag göra mig i ordning. Jag ska träffa en viss het norrman ;P hehe.

Kram syrran!
/Sanna