lördag 20 december 2008

Trött å mätt :)

Här sitter ja, dö trött å proppmätt!!
Jag önska ja va mätt för att ja ätit god mat... men så är inte fallet..
Vi har haft kalas för Kajsa i kväll. Jag har bakat massor, men vi bjöd även på underbart god fisksoppa och varmkorv me brö.
Kajsa va så vacker att ja fick ont i hjärtat! Tänk att min lilla bebis fyller 10år!
Världens bästa lillesyrra kom inte bara hit med underbart goa lussebullar å kanelbullar, , hon är så go att hon svängde förbi Lindex och köpte en silverklänning till stackars Madicken som inte hade en endaste finklänning! (skall tilläggas att syrran åker kommunalt hit, vilket gör stoppetLindex mer beundransvärt!)

Kajsa har önskat sig Little Petshop i present, jag hade helt glömt bort att köpa nån present (ja ja, ja vet ja e en senil mamma ;) som tur va så ställde Nina upp och köpte ett paket med Pet shop i innan hon kom hit i går kväll! Vilken tur man har i bland, att Nina befann sig i Nacka Forums köpcenter å ringde mig, så jag kunde be henne om denna tjänst! Tack för de!

Tjejerna i Kajsas klass samlar på dessa små figurer, Kajsa har inte en enda, medans hennes bästa kompis har 29st!!
Jag har nog aldrig fått en sån hård kram som den ja fick i da när hon öppnade paketet!

Men bäst var nog när hon öppnade paketet från Mickes familj!
Dom hade nämligen gått i hop och tillsammans köpt de hon önskade sig allra mest, en egen kamera!!! Vilken min! Vilken lycka!! Ja började nästan gråta! Ja e så glad och tacksam för hennes skull!!

Jag tror alla hade en trevlig kväll här hos oss.
Det värsta/bästa med kalas är att jag alltid bakar för mycket..... :)

I morrn skall ja till min ängel å hämta de paket hon fixat till mig!!
ÅÅÅÅ ja lääängtar!

Natt natt, nu ska min trötta virriga hjärna å fulla mage (fylld med en varmkorv me bra, fisksoppa, massa maränger, 4 lussekatter, lite brieost å några knäck) slänga oss i säng :)

2 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Det låter som en bra dag! Tack underbara du för din kommentar, kul att vår smått galna familj roar någon.

Unknown sa...

Ja du min kära söta lilla vän. Ingen kan göra ett barnkalas så vuxenattraktivt :-) Mer goda saker på bordet än så kan man inte begära. Å fisksoppan...behöver inte säga mer...du vet..."lavit". Jag blir så avundsjuk på att du orkar fixa så mycket...
Puss på dig!