tisdag 16 december 2008

En ängle!

Jag vet att många av er inte tror på änglar, men jag har en ängel i mitt liv!!
Jag har beundrat hennes scrapbookverk i år, så förra året exakt vid denna tid, var jag med om de jobbigaste som hänt i mitt liv!! Jag föll i hopp å kunde inte andas så ont gjorde de som hände mig då!
Då helt plötsligt fanns hon där, hon som jag beundrat så länge!
Hon hade varit med om samma sak som jag gick igenom! Hon hade tröstande ord och lösningar. Varje dag frågade hon hur jag mådde och jag kunde "spy" ut all min ilska och sorg hos henne! Hon fick mig över på andra sidan, utan henne hade jag legat kvar på golvet å inte kunnat andas!

Hon har betytt så mycket för mig, utan att jag sagt det till henne. (tyvärr)
Så nu, precis ett år efter att hon hjälpt mig över ytan första gången, så är hon här igen!
Denna gången är det inte råd och värmande ord hon ger mig utan saker!
Hon har just skänkt mig en massa saker som jag kan ge mina barn i julklapp!
Som ni vet så får jag inge studiemedel denna månad, vilket gav mig en mage full med bin! Jag har legat hela natten och funderat på hur jag skall kunna lösa detta med julklappar och Kajsas stundande kalas.
Mina bin är borta nu! Min ängel kom och tog dom!

Hur säger man tack? De låter bara litet å löjligt om man jämför den enorma tacksamhet å glädje jag känner i kroppen just nu!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Änglar är så sällsynta och värdefulla! Du har en sann ängel vid din sida! Jag tror säkert att din ängel förstår din tacksamhet ;) Jag har litet av samma dilemma denna jul... Jag tror dock inte att jag är lika lyckligt lottad på änglafronten ;) Vi kommer att klara oss alldeles utmärkt, men klart man velat ge de små lite extra kring juletid...
Njut av all vänlighet som kretsar kring dig och hoppas nu ni får en riktigt fin jul!

Kajsan sa...

Hej vännen!
Ja, ny dator nya "problem" *skratt* Dock kära sådana! ;) Nytt att lära, installera osv... Tar lite tid!
Vilka fina bilder från Lucia! :)
Åsså gillar jag verkligen din nya header! ;)

Skönt att ha vänner i bråda tider! ;) Nog finns det änglar alltid! :) KRAM

Anonym sa...

ja vad säger man..?

kanske man säger att det är konstigt att du kan åka till Thailand men inte ge julklappar till dina ungar, det är ju en sak man kan säga...

Anonym sa...

Nej jag tycker det är underbart att ni åker till Thailand!! Det är väl en julklapp till och från alla!!! Istället för att stressa i affärer och bränna pengar på onödiga prylar så åker ni till upplevelser. Fy fasen vad bra gjort!!!!Thailand är underbart, god mat och ljuvligt väder. Jag är avundsjuk men inte missunnsam!! Ha det jäkligt bra!!