måndag 3 januari 2011

Hur ska jag klara mig???

Det händer läskiga saker här hemma!!!

Igår hällde vi ut all läsk innan vi gick å la oss :(
Å i morse hörde jag skrammel från köket.... Micke stod å slängde allt vi har i godislådan!!!
Kvar där finns nu bara knäckebröd. Vist jag äter inte godis på vardagarna, men cola dricker jag varje dag. Å till helgen blir de inge godis för varken stora eller små! Vi tänkte att vi skulle spara 300 kr i veckan alltså 1200kr i månaden (pengar vi annars skulle lägga på godis å läsk) å till sommaren kan vi göra nått kul som familj.

vi har inte sagt nått till barnen en..... vi får se hur glada dom blir övar att bara få popcorn, morötter med dipp å endast bubbelvatten!

En så länge har det gått ganska bra utan cola, självklart har jag ont i huvudet!

3 kommentarer:

Hemmabloggaren sa...

Äsch, du får kompensera med kaffe...och tänka på resan.

God fortsättning på er!

Kajsa! ;) sa...

TORTYR TORTYR SÄGER JAG!!! INGET GODIS HAR DU BLIVIT KNASIG?? <3
love you ;)

Susanne sa...

Wow, I'm impressed. Lycka till!