tisdag 25 januari 2011

Lite uppdatering

Jag är sjuk! ligger här i soffan med täcke å fryser! De går kalla frysrysningar längs med hela kroppen. De började i söndags, men ja trodde inbte de va så farligt så ja gick till jobbet..... dumt jättedumt! två timmar innan ja skulle ha slutat kom en tjej å bytte av mig å ja kom hem å dog i soffan.

Å som sagt, i da har jag legat med feberfrossa hela dan! Å så ont i kroppen att allt gör ont :(



Å ja kunde inte låta bli..... ja vet att vi inte ska ha något stort "bröllop" men endå så köpte jag en brudtidning. jag är ju tidningoman och älskar tidningar!

Jag hade köpt två klänningar till tjejerna på Lindex, madicken va jättenöjd.... Kajsa mindre nöjd.
Efter ett snack med Micke bestämde vi att Kajsa skulle slippa klänningen jag köpt. Dom måste ju inte vara lika längre tyckte han, du har ju hundra kort på dom i liknande kläder.....

Åååå de svider i min perfektionistnerv, men Micke har rätt, bättre att Kajsa är nöjd och känner sig fin en att jag får min vilja fram med likadana kläder!

Så gick jag förbi Gina Tricot, på deras rea hittade jag 4 klänningar och 2 boleros för 349kr!!!!
Japp ni läste rätt! Hade jag köpt att för de riktiga priset hade de kostat 1200kr!
Så idag kom tjejerna förbi efter skolan (de är pappas vecka) å prövade klänningarna.
Madicken kunde tänka sig båda klänningarna jag köpt till henne, Kajsa gillade bäst den ena.



Madicken va fin i båda sina klänningar, men om jag får bestämma tycker jag den rosa.


Kajsa i klänningen hon tyckte bäst om

I fredags, på en tråkig, grå januaridag, drog vi hela familjen för att fira min lillasyster som tog sjuksysterexamen, så min syrra har blivit syrra :) å va rolig ja e.....


I denna vackra kyrka tog hon emot sim broch.
Otroligt vacker inne i kyrkan!








Alla studenter kom i två å två gående i ett tåg, så fort hon kom in blev jag rörd och fällde en tår!
Jag vet hur viktigt detta är för henne, hur hårt hon har jobbat för detta å jag är så sjukt stolt över henne!!!

Här går Katja fram och får sin rödakorsetbroch av rektorn.
(hmmm, hur stavas broch???)



Efter kyrkan åkte vi hem till syrrans morbror Sverker

Där bjöds de på snacks, smörgåstårta, gott bröd, tårta och skumpa!
Å nej, jag åt inget, jag slängde i mig en shake i bilen och satt och titta på alla som mumsade :)
Men de blir samma mat på Mickes å mitt "bröllop" så jag kommer få min changs :)
Å F*N va ja ska njuta då!!!




Finaste Sverker häller upp skumpa, själv skålade jag i vatten

En av syrrans tårtor..... å ja en av bagarna hade gjort de ni tror ni ser.....
Syrran jobbar på gynakuten å jag vet att en av hennes drömmar är att hjälpa kvinnor i fattiga länder som blivit omskurna. Så en av bagarna tyckte att den dekorationen skulle passa :)



Fina lillasysteryster

Rasmus skålar med moster



Moster och Madicken




Dax att äta buffé :)
När vi kom hem hade min chef varit och hämtat Clinton!!
Ni vet hunden vi haft i 2 veckor. De va så tomt!!
ingen som kom å hälsa när man kom hem, ingen att gå ut med på kvällen...... tomt tomt!
Här är Clinton med min vännina Jessicas fina hund Nosa.
Clinton blev döförälskad i Nosa!
Å sist men inte minst, Madicken och jag fick biobiljetter av en god vän till mig.
å trotts att ja bara kunde lyssna på när alla åt godis och popcorn...... tänk att jag överlevde en bio utan cola å gott!!! Trotts detta va filmen så bra!! Jag är så glad att ja fick dessa biljetter, tack så mycke Therese för biljetterna! Madicken å ja hade en så mysig stund!


Helt klar en mycket sevärd film :)




Å vist är dom för vackra dom små monsterna när dom sover, då blir dom änglar ;)

2 kommentarer:

Katja sa...

Jättefina bilder syrran!! Schysta bilder på kyrkan med. Jag satt också och tänkte på hur vacker den var. :)

Tjejerna är ursöta. Madde är supersöt i båda. ;)

Katja sa...

Jättefina bilder syrran!! Schysta bilder på kyrkan med. Jag satt också och tänkte på hur vacker den var. :)

Tjejerna är ursöta. Madde är supersöt i båda. ;)