söndag 23 november 2008

Bindakrans kurs :)

I dag har sköna Helena och jag varit på bindakrans kurs :) Egentligen behöver ju inte två proffs som vi gå denna kurs, men man lär sig alltid nå nytt och det är ju så kul att göra små utflykter med sköna Helena.
I dag hade vi roligt och kom hem med varsina fina kransar :)

När vi var på väg i på kursen sa Helena -Hoppas vi får fika i dag. Jag höll snabbt med henne om att lite bullar inte vore skulle sitta helt fel :)
Jag blev lite besviken när vi kom in i rummet, inte nån fika så långt ögat nådde, bara en skål med clementiner...

Vi var 5 st deltagare, var av den ena kvinnan jobbade där, hon va den som satte ihop kursprogrammet... Hon berättade glatt att i rummet under oss hade dom "gör efterättskurs" å hon hade varit nere hos kocken och bett honom om att göra lite extra till oss!
Åååå vad det lös i Helenas och mina ögon när hon berättade det!

Trotts all snö och hala vägar, så blev detta en toppen kväll, kan man ha de bättre?? Sköna Helena, lite kreativt handarbete och nygjord efterätt :)





Helena hade kommit halvägs innan jag knappt hade börjat!


Kursledaren och en av deltagarna. Å clementinskålen.....



Min färdiga krans :)
Nu skall de bara på en massa lull lull :)
Helenas färdiga krans, hon tillverkade världens sötaste små blommer i ståltråd!
Tyvärr syns dom inte så bra på bilderna.
Våran efterätt, som kursen under oss gjort :)
Helenas och min krans färdiga, ni kanske förstår nu varför det tog så lång tid för mig :) Jag band min mycket tjockare en dom andra :) Men fina blev dom!


Såhär snygg är våran ytterdörr just nu :) Ursäkta den dåliga kvalitén på korten, men dom är tagna med min "lilla" kamera utan blixt.

Just nu skulle jag behöva en kurs i hur man får en 2 åring att sova!!! Jag har sprungit upp för trappen och lagt ner honom i sängen minst 30gånger!
NÅN SOM VILL KÖPA EN MYCKET ENVIS 2ÅRING!!! Just nu är han på rea!!

3 kommentarer:

Kajsan sa...

Fint fint fint!!! Allt e så fint!
Håret, bilder och krans! :)
Japp! Lagom insöade idag!! Jag har skottat 2 timmar redan idag och mer lär det bli! Är det likadant väder imorrn så blir det "Snowday" här hemma och inget dagis! GALET mkt nsö!! Å så bara ramlar det ner mer heeela tiden!! Spara till jul?! Nähe... funkade det inte så?;)

Backen upp till oss är lång och brant! Och plogbilen hittar visst inte hit längre!! suck! 40m över havet och 500m backe... Den ekvationen går inte ihop om man inte klämmer in en plogbil nånstans mitt i! *skratt*
Men nu ska jag ta tag i lite DT uppgifter, laga lunch och leka med lillen en stund.

Hur gick det med din morfar? Är du ok?
KRAM från Karin.

Kajsan sa...

Läget idag? Allt väl?
Lite snö? hihi..
KRAMIS

Anonym sa...

vad kull detsåg utt
att vara puss