torsdag 20 november 2008

Om du hade en timme kvar att leva...

Sitter framför datorn och gör lite läxor, de borde varit färdigt för längesedan, har bara inte hunnit, kommer inte hinna göra det färdigt i dag heller, det skall lämnas in i dag, siste lektionen i dag i detta ämnet, de gnager i magen, kan ja lova!

Har Oprhatv i bakrunden, har sett detta program förut, det handlar om vad man skulle göra om man bara hade en timme kvar att leva. Det handlar om att ta vara på varandra just nu! För att man vet inte om dem man älskar kanske försvinner i från en, utan att man hinner att säga allt man vill eller behöver.

Just nu gör detta program jätteont! För mina föräldrar har efter bråket för 1v sedan bestämt sig för att frysa ut mig! Vi bor grannar, i varsin radhuslänga, mamma brukar komma in till mig flera gånger om dan, Björne brukar alltid vinka eller komma förbi en stund. Sedan bråket har jag inte sett dom. Att Björne är sur kan jag förstå, för det var vi som bråkade, men att mamma väljer att göra så här, att sluta prata med mig, det kan jag inte förstå.

Tänk att dom väljer att göra såj här, att sluta prata med mig, deras endå dotter, fast om beslutet är så, så tycker dom nog inte att jag är så mycket att ha, för då skulle dom inte göra såhär!

Jag kan lova, att jag ALDRIG skulle göra så här mot mina barn! Aldrig!

1 kommentar:

Kajsan sa...

Aj mitt hjärta! Men vännen! Klart att dom inte tycker så!!! Ibland försöker föräldrar visa sin mening på lite fel vis! Dom vill oss väl men har helt andra sätt att se på saker! Jag är bombsäker på att det kommer att ordna sig!
Det svider att säga förlåt...
Men kanske är det just dom små orden som behöver få höras av båda parter?
Ta hand om dig! Och stor kram från mig!
/K