tisdag 25 november 2008

OJ va mycke snö!!!

OJ OJ OJ, snacka om att vara insnöade!!
Hur mycket snö finns de, tar det aldrig slut?? Jag hoppas inte det, jag älskar det! Finns det något vackrare!
Fast jag har inte varit ute så mycket och njutit som jag har velat... nej jag sitter helt fast här inne framför datorn.. har ett skolprojekt som skall vara inne på torsdag och nu i skrivande stund har jag ca hälften kvar!!! Å ja känner mig så stressad att ja tror ja trillar av stolen!

Inte nog me de, en av mina klasskompisar berättade i dag att en av våra andra klasskompisar ska på möte med Amelia för att prata om praktiken!!! MEN SNÄLLA det var ju jag som skulle praktisera på tidningen Amelia!!! F*n jag blev så besviken att jag knappt orkade arbeta!!
Jag ringde upp Amelia, fick prata med en grinig tjej som sa att dom nog inte tar emot praktikanter, men om jag skickade ett mail till henne så kunde hon vidarebefordra det till nån som visste om dom gjorde det.... ÅÅÅ så mörkt det känns nu :( SNYFT SNYFT stackars mig!!

Jag är så inne i mitt arbeta att jag till och med missade att det faktiskt är den 25 och löning i dag!! Ni som känner mig vet att jag brukar vara helt pank och räkna ner dagarna tills csn kommer... men denna gång har jag faktiskt pengar kvar... inte konstigt med tanke på att jag suttit fast här så många dagar!!

Min rumpa har växt fast i stolen och min rygg värker!!
Men i morrn måste jag frigöra mig från dator... då är det dax för skola (USCH har inte tid att sitta i plugget å lyssna på tråkiga lärare just nu!!) Men innan det är det invägning på ViktVäktarna och lunch med sköna Helena!! Jag tror tyvärr inte vågen kommer visa minus denna gång, för jag har inte räknat pionts en enda dag!! Ja ja, jag får väl ta den smällen och kämpa vidare, om det nu blir så.



Rasmus är helt förundrad över all snö som hade kommit under natten (sön-mån) han stod länge och bara kolla, innan han vände sig om till mig med en lycklig och förvånad min :)


Vi fick borsta av "pulkan" ni ser på bilden innan vi kunde ge oss av på en liten promenad.



Rasmus ville inte ha vantar först... men insåg sen att det var nog inte en allt för dum idé mamma kom med, de där med vantar :) En väldigt lycklig kille.




Min snöiga fina julkrans :)





Ehhh där under någonstans finns Rasmus 3 hjuling, min kruka med ljung, grodan och min vackra lykta...




Morfar tar sig en liten sväng med Rasmus i ena handen och Tuva i den andra...


En trött kille som ligger ner och leker...
Men sen när det skall sovas är han inte längre trött....

Kort från i dag. Våran insnöade baksida.

Härligt när solen tittade fram en stund.

Det är drivor även på fönsterbläcket!

Utelampan har tomtemössa :)

Nån mer en jag som tycker att detta ser ut som godis??? Ni vet såna där "siggarer" eller vad dom kallas för, bruna chokladstänger med
mums mums fluff i... hänger ni me?
Rosorna har fått vita mössor...



Våran gata.


Vår brevlåda :)

Hmm min favorit plats på sommaren! Under plommonträdet i skuggan... där kan man sitta utan att bli för varm och ha koll på vad alla grannarna gör :)



Inbjudningskort som jag gjort till Kajsas 10års kalas...
nu skall dom bara skickas!!
Helst i morgon!!

I dag var tjejerna här en stund, dom hade med sig en present till Rasmus, som dom köpt med sin farmor på leksaksmuséet.
Det var ordentligt tejpat och Rasmus var så nyfiken och glad!
En buss!! Han blev så glad och har lekt med den hela kvällen!! Tjejernas pappa, som oxå var här en stund visade hur man fick den att åka själv... lyckan var total! Självklart skulle bussen med i kväll när han skulle sova :)
Mina goa ungar, Madicken, Rasmus och Kajsa!

2 kommentarer:

Kajsan sa...

hihi... små sötisar!
Vilka fina viner bilder! Imorrn ska snön smälta bort säger dom...
:( Jag vill faktiskt ha den kvar!
FINA inbjudningskort! :)
Ha haaaa!! Jag har tränat på morgonen idag!!! Hör å häpna! Nu rackarns! Jag berättar, så kanske jag inte latar till mig sen och slutar! ;) hihi... Varannan dag ska jag försöka få till det nu! :)
KRAAAM!!!

Anonym sa...

ååååå vad jag längktar till fredag och till på mondag.helsa rasmus: han är sååå söt. mike: puss jag saknar dig. mamma:pusssss jag saknar dig med.snart ramlar jag ihop helsa alla de puss puss från kajsa