söndag 16 november 2008

Oj vilket konstigt väder det var i dag!! Först regn, sen stoora snöflingor och sen vipps slutade det att snöa och all snön försvann!
Rasmus satt och kollade med stora ögon på dom stora vita flingorna!
Vi har varit duktiga och städat hela dan, Micke har hjälp sin pappa att dra upp båten.

Jag kände att det har varit lite bilder på familjen på sista tiden!
Så här kommer lite kort, de är på tiden :)



Jag klippte Rasmus (och Micke) för ett tag sedan.
Rasmus var så duktig och satt stilla!
Självklart ska man ha "kladd" i håret när man är ny klippt :)



Mina underbara goa killar!




Kajsa och Madicken på väg till judon!
Här har vi två tjejer sin inga killar kan sätta sig på! :)



Rasmus kittlar Madicken
Kajsa var på haloween fest i fredags, lite sent för det kanske, men det va inget Kajsa brydde sig om!
Hon va jätte gla när hon kom hem, dom hade haft det toppen kul.



I går var vi och åkte skridskor med våra kompisar
Therese, Micke och deras dotter Wilma.
Eller dom åkte och jag fotade :)
Rasmus tyckte det var jättekul!
Isen var blöt, det är därför han har galonisar på sig.
Både Madicken och Kajsa åker helt ok, kanske är det för att dom gick bandyskola för några år sedan, det är därför deras namn står på deras hjälmar.



Micke och Rasmus, det var jättemörkt, dom tände när vi skulle gå.


Inspirerade av "stjärnor på is" gjorde Micke och Madicken en lite snurr.


Jag försökte få ett kort på Wilma och Rasmus... men det var inte så lätt!! Rasmus ställde sig snällt när jag bad honom...
Men Wilma ville inte va me, utan sprang runt :)
Micke fångade upp henne, men hon ålade snabbt ur hans famn :)


Detta är det enda kortet då jag lyckades få med hela hennes ansikte!
Hon är ju så söt!
Rasmus gilla henne jättemycket och dom pussades och kramades massor!
Så goa!

Efter skridskoturen slängde sig alla barnen i soffan och kollad tv! Så gosiga!



Kajsa har redan tagit fram sin tomteluva, den har hon gärna på sig hela dagarna!
Det första kortet är taget med blixt, de andra utan.


Rasmus är helt inne i filmen, vi kollar på när Pippi bakar pepparkakor på golvet!
Alla våra lampor i vardagsrummet har gått!! Så vi fick tända lite ljus, men det gör ju inget, för det är ju så mysigt! Och så luktar det jul när man tänder ljus!

6 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Vad mysigt det ser ut :)
jag vill ockå åka skridskor! Fast ändå inte, jag skulle nog slå mig gulåblå....det var ett tag sen jag åkte.
Kramelikram H

Kajsan sa...

Hej!
Fina bilder! :) Mysigt med skridskor och mys efteråt med ljus och titta lite på tv tillsammans :)

NU har jag äntligen varit på invägning efter en veckas hårdkörning! -3,8kg.
Så nu är totalen sen jag började så smått den 13okt -9,2kg!
*glad*

Men än är det lååångt kvar!
Har min första egna belöning när jag når -10... Så det e ju ganska snart nu! :) WEeehh!! Ska få shoppa lite scrap! Inte helt otippat kanske?! hihi...

Försökte ladda ner brusches! -Blir galen! Mitt program svarar att det är fel format på filen!!! Har försökt typ all ledig tid i helgen, men får inte till det! -Vansinne! suck... Har du något råd?

Må gott å kram från Karin.

Kajsan sa...

Hej!
ville bara kika förbi å lämna ett litet spår.... ;)
Hur har du det? Å hur mår du?
KRAM
Karin.

Kajsan sa...

Hej!
Kul med kören!
Jag saknar det lite... Men det tog föör mkt tid. Tid jag inte har just nu..
Näe.. bruscharna blir jag inte klok på! *skratt*

Ps. har nåt litet till dig i min blogg....
KRAM

Anonym sa...

Jag vill bara seja att jag älskar dig och saknar dig gätte mycket, och längtar till när vi ska kommam och julpynta.Puss puss, god jul på dig.

Anonym sa...

det var jag kajsa som är anonym.trök fel puss på dig