fredag 28 november 2008

HEJ VÄRLDEN :)

ÄÄÄÄNTLIGEN är jag klar!!!! I går lämnade jag in mitt egenarbete! Ni anar inte hur skönt det känns!! Uppgiften var att göra en logga, inbjudan, färgprofil, folder, visitkort, brevpapper, kuvert och en beskrivning av företaget, företaget var en restaurang som skulle heta upp & ner. Skit tråkigt namn på en restaurang tycker ja, men de är ju bara att gilla läget! Ja hade en massa idér i huvve om hur loggan skulle se ut, det slutade med denna och en annan. Först körde jag på den andra idén, den loggan var svart med ett rött & å en svart silhuett av Pippi Långstrump som hänger i &:et, jag tyckte att jag hade kommit på en toppen bra idé. Det va en bra idé, en restaurang där barnen stod i fokus, men inget "lekland", utan en riktig restaurang, fast här började man med efterätten först, sedan huvudrätten å så vidare. Jag var helt klar i tisdags, skulle bara finputtsa och skriva ut.... på onsdagen under dan ångrade jag mig, slängde hela arbetet och började om!! Jag körde på den andra idén och satt upp till 02,30, då var äntligen allt utskrivet och klart!!! Resultatet ser ni nedan.



Vi hade också i uppgift att göra en tablettask. Vi fick varsin (alla i klassen utom ja åt upp sitt godis, jag sparade mitt och gav till Micke :) tabettask av läraren, sen scannade vi in dom och skulle i Illustrator göra en kopia så likt originalet som möjligt. Sen klistrade vi i hop dom. Detta är min ask :)


Efter plugget i går flög ja på moln, trött(!!!!) men lycklig! Så lycklig att ja åkte in till stan och köpte en topp jag ska ha i kväll när jag ska ut och fira Ninas födelse dag. Vi ska till.... ja, ni som känner mig vet att Nina och jag bara går på Golden Hits :) I kväll skall vi äta där och se deras show :) Ska bli så kul!!!




Så här vackert var det i går på Hötorget inne i Stockholm! Förlåt för att bilden är suddig, men jag ville inte använda blixt.






I onsdags var jag och vägde mig på ViktVäktarna.... , inge minus, vågen stod still :( Men jag har suttit framför datorn en vecka, så det är ju inte allt för konstigt, å bättre de en att ha gått upp!! Kolla in lilla marängberget ja unnade mig efter invägningen, å det är bara onsdagar som jag unnar mig vad som helst! Sen på torsdagarna är det dag 1 igen!!
Jag fick dock inte i mig hela, så Helena fick hjälpa mig lite :)


Inga kommentarer: