torsdag 13 november 2008

Flamberade pannkakor :)

Hade mathjälp i dag... Jaåå, världens underbaraste Rasmus hjälpe mig att göra pannkakor i dag, gick väl inge vidare!
Jag har sjuk huvudvärk i dag, bråkade med mina föräldrar i går, sa en massa dumma hårda ord, så mitt hjärta svider i dag!

Men men, nu tillbaka till pannkakorna!
Jo min lilla hjälpreda stod på en stol bredvid och smakade på allt som åkte ner i smeten. GOTT sa han om allt, hmm mjöl gott???
Så när vi hade vispat klart och jag lagt i smör i pannan.. då lyfter han upp bunken med smet och tappar den!!
Mer en halva smeten rinner ut på köksbänken!! Ska man skratta eller gråta! Jag hade för ont i huvudet för att göra nått av det!
Jag bara stekte vidare... Men missade pannan när jag skulle slänga i smöret, så det hamnade på plattan och tog eld!! ÅÅÅ typiskt tänkte jag, nu brinner det också!
Men jag lyckades släcka elden, Rasmus klättrade ner från sin stol, gick ut till Kajsa i vardagsrummet och sa - Mamma arg.... Han kom inte tillbaka för ens det var dax att äta :) Stackarn.

I går var vi hela familjen och tog spruta, inför Thailands resan!
De gick bra, Rasmus blev ledsen, men det gick fort över när sköterskan gav honom en klubba :)
Men OJ va ont vi har i armen i dag, i alla fall vi tjejer, den ömmar och gör ont. Micke har inte ont alls, hans teori är att vi har ont för att vi är klena.....
han ska nog få för de :)

2 kommentarer:

Kajsan sa...

Thailand låter super mysigt! Huvudvärk och spruta -inte så mysigt! ;)
Sorry att jag inte hört av mig på länge! Tog upp kampen mot kilona på nytt igen i måndags och nu börjar jag äntligen hämta mig efter den chocken! ;) Har kännt mig lite klen ett par dagar men nu börjar det ordna upp sig! :)
Väger mig på måndag så då får vi se hur det har gått! Hur har du det? Vad är totalen nu i vikt-processen? :)
Kram från Karin.

Kajsan sa...

glömde fråga... Har du några roliga tips på "ramar" till foton i PS? Eller hur funkar det egentligen?!
Kram