torsdag 20 november 2008

Tack

Tack ni underbara människor som stöttat mig nu när
jag har det jobbigt med mina föräldrar!
Det känns så skönt att veta att det finns människor
där ute som bryr sig om lilla mig :)

I da när Micke, Rasmus och jag åt middag, såg jag nått som viftade i ögonvrån.
Det är så mörkt ute, så man ser inte längre när folk går förbi ens fönster, men dom ser oss.
Men Rasmus såg vem det var som stod där utanför och vifta :) MORMOR skrek han!
Oj första livstecknat på 8dagar!
jag öppnade dörren och hon kom i mot mig med en kram. Jag såg i hennes ögon att hon va ledsen för det som hänt och också lit orolig för hur jag skulle ta "emot henne". Men jag lådsades om som om inget hänt, det är ju trotts allt inte henne jag bråkat med eller är arg på, utan det var Björne som gjorde mig besviken och arg.

Mamma berättade att hon åker till Norge med natttåget, hon och min moster Hedda sitter på tåget just nu. Min morfar har gått in i koma och lever nog inte länge till. Mamma var orolig för att han skulle hinna dö innan dom kom. I bland vaknar morfar till ur koman och säger
-snart kommer Tove och Hedda. Mamma och Hedda är dom endå två syskonen ( av 6) som bor i Sverige, resten av släkten bor i Norge. Jag skulle så gärna följt med dom!
Men det kom så snabbt, jag har funderat mycket på om jag skulle släppa allt och slänga mig på tåget, men jag tror att mamma behöver denna sista tid med sin pappa och syskon. Hon är nervös och rädd för hur hon kommer reagera när han dör, hon har inte sagt det rakt ut, men jag känner det på henne,å endå värre om dom kommer fram för sent, men jag tror morfar väntar på dom, om ni förstår vad jag menar.

Jag hoppas mamma och alla syskon får en fin sista tid nu med morfar, att dom hinner fram,
kan ta farväl, och att morfar känner sig älskad.

Morfar, just nu finns du ständigt i mina tankar.


Det känns som om de har blivit många tunga inlägg nu på sista tiden, men jag lovar att det inte kommer fortsätta så! Vi i Du Kan Sjunga Gospel kören sjöng ju på Globen i går, jag ska till världens bästa frisör i morrn, och även träffa lillesyrran. På söndag skall jag och Sköna Helena gå på "bind juldörrkrans" kurs på söndag. Å i går när jag vägde mig på ViktVäktarna pekade vågen på ytligare 1,2kg ner, totalt 4kg- nu, så jag har mycket roligt i mitt liv också.

2 kommentarer:

Kajsan sa...

Åh KRAM till dig! :)
Skönt att du å din mams e sams igen!
Tråkigt med din morfar dock! Beklagar verkligen!

Men ett jätte grattis till totalen på -4! BRA jobbat!

Jag har just nått mitt allra första delmål och laddar nu om mot nästa! Pust!

Ha en super trevlig helg!
Kram KArin.

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Tänker på dej vännen <3
Vi hörs och ses i helgen.
Kram H