fredag 4 juli 2008

13 kilo gosegris!

Kolla in vilken mysig glad gosekille jag hade i morse!
Jag kan inte påstå att jag blev speciellt glad när han vaknade 06,20 i morse. Men så fort han komner i sängen så hade jag glömt bort min irritation!
Han är världens mysigaste kille! kl 07,00 satt vi i soffan och myste framför tv och åt frukost. Vi brukar inte kolla tv till frukosten, jag vet inte varför vi hamnade där i dag. Men Rasmus blev super glad utav att titta på "so you think you can dance"! Han skrek högt dansar och gjorde "samma" rörelse som dansarna på tv. Så söt!
Inte bara glad, utan mysig, lugn och gosig också
Min mamma kom just in... hon hade skurit sig rakt över fingret och behövde plåster!!
Jag hämtade plåster och började lägga runt, det syntes på henne att det gjorde jätteont!
Det var inge blod, för hon hade tryckt så hårt att det slutat blöda, rakt över fingertoppen/nagelns på ovansidan hade hon skurit, så pass att nageln var lös...
Sen jag fick barn så är jag jätte känslig för blod och sår, och även om det inte var nå blod, så började de snurra och när jag var färdig var ja tvungen att sätta mig ner!! Sådan var jag inte när jag var yngre! Då var det alltid jag som gick in i kris situationer och redde upp saker, fixade sår och grejer... nu snurrar det i huvve bara barnen säger ordet sår!
Det komiska är att jag efter Madickens födsel tänkte läsa till sjuksköterska/barnmorska.... å vilken toppen sköterska jag hade blivit.. som svimmar vid sår... patetiskt!
Min lådsaspappa säger alltid att jag och mamma inte får handskas med stora vassa knivar..... det kanske finns en anledning till hans rädsla :) Stackars lilla mamma!
I morrn blir det kalas för Madicken! Så i kväll blir det baka och städa tills vi stupar :)
Hoppas på bra väder i morgon, så vi kan fika ute!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Han är plågsamt söt! Man vill bara nypa honom i kinderna, hihi.

Hoppas ni får en strålande dag imorgon!

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Gullungen!
Sötaste grabben på jorden :D!

Beas sa...

Vilken söt liten kille!

Jag tycker så bra om din blogg. Du skriver personligt och delar med dig av tankar och funderingar som många av oss bär inom oss - duger vi, i så fall HUR? och VARFÖR?