söndag 13 juli 2008

Världsresan

Trotts mitt enorma bakis dunkade huvud och skakande kropp, så var ja på fest i går! (igen)
Så här såg vi ut Micke och jag klockan 17,00 då vi anlänt till världsresefesten vi var på i går.
Tycker att jag trotts mitt tillstånd ser ganska pigg ut! :)
Vi är 4 par par som har denna fest, varje gång är det ett nytt par och ett nytt land. Man drar på festen vilket par och land det blir nästa gång. Hittills har vi haft Brasilien, Holland och i går Portugal. Man skall laga mat som kommer från det landet man har, alla betalar en liten peng var.
Tanken är att vi ska få pröva på mat från olika länder! Mycket spännande, för man vet aldrig vad man blir bjuden på.....

Alla paren har nån som är gammal klasskompis till Micke. Micke kom på idén efter att han sett ett tv program. Det handlade om en kille som åkte runt i världen och prövade sprit och mat från olika länder, där i från snodde vi idén och frågade några av Mickes närmsta vänner om dom ville hänga på, och de ville dom.
På bilden ovan är det Julle och Sanna som snällt ler när ja fotar. Sanna är gammal klasskompis med Micke.
Julle har ett band som heter Bobby, han är vår rockstar :) Sanna pluggar till läkare, hon är bra att ha, lite tidigare på dan frågade ja henne hur ja skulle bli av med min baksmälla :)

Här har vi Tomas och Mika, Tomas är Mickes gamla kompis. Han är inte full! han bara fånar sig, han är en otroligt rolig kille! Mika är sval och vacker, och en stark tjej som kan ta Tomas med glimten i ögat :) Ser ni att hon håller handen på magen :) Ja vet varför ;) Sötböna vacker som en sommar morgon.
Japp, avslöjad, de slank i lite vin i mig! Det trodde ja aldrig! Ja dricker aldrig dan efter och gillar inte vin...


Här kommer kvällens förrätt. Kall soppa, till det serverades underbara vitlöksbröd.
Innan förätten hade vi trekamp! Vi har tävlingar varje gång, värdparet bestämmer tävlingarna. Denna gång började det med tippspromenad, frågor om Portugal... inte allt för lätta... svåra!

innan middan var det dax för nästa gren.. en ska ha förbundna ögon och den andra ska "styra" den andra med ord. Den som har förbundna ögon ska sparka fotboll i mål. Svårt att förklara men kul. Alla killar tog på sig fotbollsrollen och vi tjejer fick snällt finna oss i att vara ledarna :)
Här står Mika och tomas och laddar...

Tomas och Micke spelade fotboll i hopp när dom var små. Tomas slutade, men Micke spelar ju fortfarande... ja kan lova att uppvärmingen bestod av en massa stilande! Tomas var värst, han kickade å dribblade och hade sig. :)
Sen fick killarna ställa upp sig på rad, vi tjejer snurrade dom 5 varv, sen höger, vänster, de e bra rakt fram nu osv till dom förhoppningsvis gjorde mål! Då fick vi springa tillbaka och börja om, så höll vi på i 3 min! Ja va helt slut av allt springande :)
Sjävklart vann Micke och jag den grenen :) Micke gjorde med min "hjälp" 7 mål. Nån gjorde 4 och 3 tror jag, och Tomas som stilade mest gjorde 1!! Oj oj oj, han va inte glad över de :)
Efter fotbollen var det middag, gryta med rostbiff, vin och chili. Till det ris och mer vin!
Denna gång rött.


Efter middan var det dax för sista grenen. Portugal har ett märke i mitten på sin flagga... vad är det för nått!! Fan, vi skulle ha pluggat på allt om Portugal innan vi gick till festen, en annan var ju alldeles för bakis! Micke hade ingen aning och lät mig rita fritt! Jag hade för mig av att det var nån vapensköld av nått slag, så jag ritade de och två kanoner, som mer såg ut som snoppar...

Sen var det efterätts dax :) Rulltårta utan innehåll med choklad på och grädde till... och portvin :) MUMS
Tomas håller en skål för världsparet! Och det gjorde han rätt i!
Dom hade gjort en super midda och hela kvällen var toppen trevlig!
Sen var det dax för kvällens värdar att dra vilket land det blir nästa gång, paret vet vi redan, det är bara Micke och jag kvar!
Spänningen är olidlig ...... här ur urnan dras lappen med landet på ...
Therese håller länge på svaret! (Therese och Micke är det 4 paret, dom har båda gått i Mickes klass. Dom blev tillsammans efter skolan,) Det blev Libanon, som vi skall ha i september :)
oj oj oj, det är mycket att ta reda på nu!
Till sist blev det kex och ost! Så gott :)


Sen fick vi veta vilket par som vunnit 3 kampen.... självklart blev det jag och Micke som fick ta med oss bucklan hem även denna gång ;) Vi har vunnit varje gång ;) Men nästa fest måste vi lämna den till något annat par, för då har vi festen själva, men vist, dom kan väl få låna den en omgång... sen är den vår igen :)


ÅÅÅÅ så fin den är :)
Sen avslutades kvällen med en helt underbar sol som glänste genom träden... när den gått ner drog vi oss in och festade en stund till. Men Micke, Sanna, Julle och jag tog bussen hem vid 24,00. Det var lagom för lilla bakis jag :)


Underbart vackert! Så att man nästan blir religiös :)
I morrn fyller min älskling 26år!!! Vi skall åka med hans föräldrar till Kolmården :) Min lille syrra och hennes sambo Daniel skall också med.
Det blir nog en toppen dag! Hoppas bara på fint väder :)
KRAAM på er alla

2 kommentarer:

Anonym sa...

Du är så vacker!!! Micke är så snygg ;P Ni är det där fina paret.

Jag kan hålla på i evigheter om dina ljuvliga drag, men då skulle jag mer låta som en besatt stalker [med tanke på att jag spammade dig lite igår, hihi :P] än en stolt lillasyster! ;)

Hopppas i alla fall att ni hade en underbar kväll!

Många kramar!

Anonym sa...

Oj, när jag kollade det här svaret första gången så såg jag inte texten, bara bilderna?!

Låter som en superkul idé verkligen, och lärorik!

Haha, det roar mig lite att vi träffar män i samma ålder. ;P Ibland träffar jag till och med äldre, haha!

Svar din kommentar finns här
(jag skriver inte ur den direkt då K kanske tar lite illa upp:P)

http://theheartbeatofadoll.blogg.se/2008/july/utkast-idag-fick.html#comment

Kram fina!