torsdag 10 juli 2008

Waxholm




Så har det hänt igen... Rasmus har prydit våra vita väggar med sin underbara "katt" konst!
Jag tycker mer det ser ut som en snigel.. men frågar man honom vad det är så säger han "katt", väldigt stolt.. men nu har vi tjatat så mycket om att man ritar på papper, så jag hoppas att han förstår nu. Å ja, jag borde ha bäddad sängen innan jag tog kortet :) Å vad är det som ligger under sängen... en vante tror jag :)




Efter lite morgongos på golvet (Rasmus tog en filt och ropade på Kajsa, som snällt kom och la sig på golvet bredvid honom :)



Åkte vi (vi=Mamma, Kajsa,Madicken, Rasmus och jag) till Coop Forum för att köpa cykel
Vi har fått 1500kr av Mickes pappa att köpa en cykel tillKajsa :) Madicken får ärva Kajsas gamla När vi stod där och kolla, kom en man förbi och frågade om vi skulle köpa en cykel..
Ja, sa jag, till stora tjejen. -Vi har en cykel hemma som min dotter inte kan ha längre. Hon har haft den i 2år och nu är det dax för en ny, berättade han. Han bor ca 15min i från oss och cykeln var en silver/röd tjej cykel Vi kollade på kill cyklar, eftersom dom var de enda som det var rea på... å vi har inte råd med en ny :(
Han ville ha 1000kr för cykeln, ok, sa jag, vi kommer förbi och kollar senare i kväll!



Rasmus prövade först den rosa som stod bredvid, sen den svarata...

Men fastnade för denna Nalle Phu cykeln :)

Innan vi åkte, han vi med en liten lastbilstur :) Mycket poppis :)



Efter Coop Forum åkte vi till Waxholm! Rasmus är inge vidare i dag, har feber och är lite grinig, men jag kan lova att han var lycklig när vi åkte färgan över till Waxholm.


Under de ca 3tim vi var i Waxholm såg vi 37 hundar!!!
Det var hundar överallt!
Kanske därför dessa....


Fanns i var och varannat gatuhörn :) Smart att ha hundpåsar som man kan använda om man glömt egna!



Att komma till Waxholm är som att komma till en helt annan tid! Det känns som om man går i en Astrid Lindgren film, med alla underbara hus och rosor, rosor, rosor överallt! Så vackert!
Kolla in bilden åvan, VILL HA!! Vill ha allt i växthuset, rosenbågen och tornet :)
En febrig liten kille, som blev glad efter en glass :)
Kajsa ställer snällt upp på kort!

Men när lillesyrran ska vara med, blir det inte lika stillsamt :)
Madicken hade sin fina "tangoklänning" och flera damer gav henne komplimanger under dagen för hur fin hon va! :)
Kolla Helena!! På denna konsert ska vi :) LÄÄÄÄNGTAR :)
Tänk sköna Helena och jag en kväll på kastellet med dessa divor :) Hoppas vi kommer har pengar till en middag innan också :)

En mycket uttråkad mamma tar kort på sig själv i backspegeln :)



Jodå, bilens "sminkspegel" funkar också bra att fota i :)
Vi sitter i kö och väntar på färjan.


Kajsa och Micke åkte i väg och kolla cykeln när vi kom hem. Om det är en rostig en, så prutar ja, sa Micke innan han åkte... Men dom kom hem med en skitfin cykel!! Den ser helt ny ut! Inde en skråma, en Cresent! Jag kan lova att Kajsa är nöjd! Det är så skönt att se henne cykla runt igen!
Tänk vilken tur man har ibland!!
I morrn ska Micke på firmafest och jag ska ut med party Nina :)
Vi brukar gå på Golden Hits och dansa HELA natten lång!! Ska bli så kul!! Alla barnen skall till mina svärföräldrar. Dom kommer få det så bra där.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du har så fina barn och du är så vacker! Har jag sagt hur mycket jag älskar ditt leende?! [Och din helt raka näsa och tänder, perfekta hy och strålande ögon! -Nu låter jag som en smörig kille, men detta är syskonkärlek-]

Det är ganska underskattat att cykla faktiskt, har man bara en som verkligen känns bra är det ju superroligt! Jag har min mormors syster, Ammis, gamla och den är okej. Men den får duga, för jag siktar mer på att skaffa Moppe och moppekörkort nu! Woho, jag kommer döda minst 10 stycken i början, hahaha! :D:D

[Jag har nästan varit nära att ha ihjäl vänner bara jag har skjutsat dem på cykeln liksom. Tänk då med en liiite svårare maskin. ;)]

Hoppas vi ses snart och att ni mår bra! KRAM

Anonym sa...

Här finns svaret på ditt meddelande på mitt inlägg "En golden shower eller eller små "barn" i munnen?":

http://theheartbeatofadoll.blogg.se/2008/july/en-golden-shower-eller-eller-sma-barn-i-mun.html#comment

[Hehe, jag skriver inte svaret direkt här då det kanske är lite stötande vissa. Så känsliga varnas! ;P]

kramar! Kärlek!

Anonym sa...

[Oj nu kom kanske inte hela länken med? Provar igen!:]

http://theheartbeatofadoll.blogg.se/2008/july/en-golden-shower-eller-eller-sma-barn-i-mun.html#comment

Anonym sa...

[Haha, nu är det jag igen. :P VIlle bara säga att länken kommer med om du trycker på det som syns av den och sen kopierar :) Nu ska jag sluta spamma! ;)]