tisdag 1 juli 2008

HIPP HIPP HURRA för MADDE



I dag fyller Madicken 8 år!! Hipp Hipp HURRA för henne!!
Det är mitt ex, vecka, men jag har bett om att få ha tjejerna i dag, han jobbar, så det va inge problem. Jag tänkte vi skulle åka till Taxinge slott, dom har världens största kak/tårt bord!
Det passar väl bra för en födelsedagstjej :)
Klockan 07,00 kom dom i morse... jag brukar inte vara vaken då, men i dag drog ja mig upp och stod och vänta på dom. När döm öppnade dörren "sjöng" jag... inte mycket till sång, jag är ju så sjukt förkyld.. men men, en lite " VA E DE FÖR EN DAG, VA E DE FÖR EN DAG, JO DE E INGEN VANLIG DAG, FÖR DET ÄR MADDES FÖDELSEDAG! HURRA HURRA HURRA!!" Sång blev det!

Rasmus vaknade av allt ståhej och stod i sin säng och ropade KAJSA!! Jag kan lova att han var lycklig när han upptäckte att tjejerna var här!
Sen blev det lite present öppning...


Här öppnas paket från moster. Paket JIPPY ropade Rasmus... men lilla hjärtat, de är ju inte till dig.. Men han va glad endå!

Oj va fint! Två klänningar, ett halsband och 3 hårband!



Rasmus tog snabbt beslag på hals och hårband:)
Titta så fin han blev :)


Massa pussar fick tjejerna på morgonen, han var så glad över att dom va här.

Alla tre fina, glada, underbara barn!!
Runt 08,00 kom en av målarna och plingade på.. dom ska måla fönstrerna och ville att vi skulle öppna dom, Rasmus var super lycklig och sprang runt och ropade MÅLARE MÅLARE.
Sen satt alla barn och tittade på målaren när han målade vardagsrumsfönstren.. så nära, så att Rasmus blev full av färg. Stackars målare som måste ha ett helt gäng me ungar som står och kollar på så nära :) Jag vågade tyvärr inte ta kort på det, men det såg bra roligt ut :)
Nu ska vi sticka till Taxinge slott, hörs sen :)
Varma soliga kramar på er alla :)

3 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Grattisgrattis till Madde!
Vad mysigt att åka till Taxinge slott, fast jag vet inte vad det ligger eller hur det ser ut....men världens största kakbord räcker för att sälja in mej!
Vadå, vad står det i tidningarna? Jag läser inga tidningar, har Robert Wells vrickat fingrarna eller?
Hmm, ja, så här är det. Micke köpte sig en husvagn och har gjort sig hemmastadd, men Madde är på handbollsläger så hon har ingen aning. Jag antar att han kommer hem igen när hon kommer och så får vi reda ut saker med henne i lugn och ro och sen far jag på SEMESTER!!!!!
Då kan de ju bo här eller i husvagnen eller var de vill. Hur som helst så känns allt jättebra nu. Jag känner mig redo för den stora avbslutningsceremonien!

Anonym sa...

Galet va stora de blivit nu! GRATTIS Madde!

Och ih så bra klär i rosa och smycken ;D Särskilt när det syns så bra att han kommer bli en sån kille som tjejer springer efter... ;D

Kramar

Anonym sa...

Oj, jag glömde skriva Rasmus! Haha.
Söta pics förresten :)