onsdag 16 juli 2008

Sommarlov..Nja..

Hej alla söta!

Jag har ju sommarlov... men varför känns det inte som lov?? Kan det vara för att mina dagar ser ut så här!:

08,00
Frukost till hungriga barn, som redan har hoppat på sin mamma i 1tim! Mamman har absolut inge lust att gå upp!
Skulle vilja dra täcket över huvudet och sova minst 3tim till!!
Ja ja, drar sig upp och fixar frulle, ungarna sitter vid tv och väntar på att bli serverade! Dom får inte äta vid tv, utan får suckande dra sig till köket!

08,45
Frukosten är över, barnen är lite nöjdare, då börjar mammans nästa moment..städa av..
Mamman städar av frukostbordet, plockar ur och i diskmaskinen och plockar i en tvättmaskin..
Jaga lilla sonen som inte vill byta blöja! - Men snälla älskling, inte kan du gå runt med den där kissiga blöjan hela dan! säger mamman -JOOOOOO skriker sonen som slås och är helt tokig när blöjan skall bytas, sen brotta på honom kläder och borsta hans tänder under krokodiltåre gråt!
Är färdig runt 10,00 med detta. Är då helt slut redan! Dagen har ju knappt börjat!

10,00-12,00
Tjejerna klagar på att det inte finns nått roligt att göra! Dom vill helst bara sitta vid tv eller datorn, jag vill att dom ska gå ut! -Mehä, va ska vi göa ute då?!?! De finns ju inge roligt att göra! Suckar dom och kollar på mig som om jag är från en annan planet!
Medans dom efter mycket tjat får spela dator (hade en "inge dator el tv vid fint väder" regel i början av sommaren...) jagar ja runt Rasmus som hatar att vara inne och alltid vill vara ute i alla väder, men så fort man vänder ryggen åt, så drar han. Oftast till lekparken, mormor eller till "bepparna" (alltså, mammas valpar bor ju också granne med oss, hos Carro, som dessutom har stuttsmatta!) i värsta fall hittar man honom nere vid parkeringen!! Jätte läskigt! Där står han och väntar på pappa!

12,00
Tjejerna har tjatat om lunch en stund. Jag söver Rasmus i vagnen och börjar göra lunch till tjejerna! I dag blev det fiskpinnar och potatis...
lunchen serveras till tjejer som sitter och väntar vid bordet.
Innan jag ätit färdigt har dom lassat i sig all mat och återvänt till tv...
Jag äter upp, plockar av, in med disken i diskmaskinen som nu är full, så jag sätter på den.
Ut med tvätten och in med en ny!

13,30
Rasmus vaknar! Arg som en ättiksgurka, han får sitta i vagnen och vakna i lugn och ro.
Sen är det hans tur att få mat.

14,30-15,00
Jag viker tvätt och tjejerna börjar klaga på att dom är sugna igen...

15,00
Tjejerna får nått i magen igen, typ jordgubbar, yougurt eller liknande.
Rasmus behöver byta blöja igen, dax för nytt slagsmål vid skötbädden!

16,00
Vem har slängt en bomb i mitt hus! Varför ligger allt på golvet??
Lilla mamman försöker få barnen att hjälpa till att städa lite...
brukar inte funka nå vidare...
Så lilla mamman städar upp, bilar, dockor,böcker, små djur, tjejkläder som är slängda överallt, dom brukar nämligen byta kläder mitt på dan..
fråga mig inte varför!
Dax för ny tvätt igen och soffan är full med nytvättade kläder igen...

17,00
Dax för midda!
Vi äääälskar grillat! Så på sommaren blir det mycket grillat! Med potatis nån sås och ungsgrönsaker, tex lök, morötter och paprika.
När middagen är färdig plockar lilla mamman ur diskmaskinen och in med middagens disk!
Plocka undan på bordet, döda en å annan blomfluga!

19,00
Sitter i soffan och viker tvätt...
-Tjejer ser ni Rasmus? -nää säger dom, ut och leta efter "Rasmus på rymmen" igen!

20,00
Min underbara man lägger Rasmus, som vilt protesterar mot blöjbyte!
Som vanligt!
Lugnet börjar lägga sig... vi ligger alla utslagna i soffan...
om inte tjejerna sitter vid datorn!
Tanken är att jag ska blogga på dagarna... men hinnerinte/kan inte, så runt..


22,00
brukar jag sätta mig och blogga, redigera bilderna och sånt, vid


23,30
brukar Micke roppa från sägen -Kommer du snart!?! -Jadå, kommer snart roppar jag glatt tillbaka...



00,30
Då har jag bloggat färdigt och kryper ner i sängen, Micke har gett upp och har redan somnat!


Men ni som följer min blogg vet att mina dagar inte alltid ser ut så här!
Så varför klagar jag i dag??


Jo, min älskade man lämnade oss redan vid 12,00. Han och hans bästa kompis Patrik skall på IrionMadien konsert i kväll.

Dom skall äta lunch i hopp och dricka en massa öl och sen gå på konserten.
Jag är en sådan där hemsk fru som blir som en lämnad hundvalp när min man gör roliga saker utan mig! Om jag kunde skulle jag gå runt och sorges yyyyllaa hela dagen! Stackars lilla mig som är ensam kvar här med alla barn medans min man har toppen roligt!


Detta beteende är inget jag är stolt över och jag kan lova att jag jobbar massor med mig själv för att inte visa det utåt.
Jag sa glatt -Hejdå älskling, ha de nu toppen kul!! Med ett jätte leende när min man gick! Snygg och luktade gott gjorde han också :(

Varför då, när han ska ut me killarna???


Men men, nu är han borta och jag är själv! Men vi får nog en bra dag endå.
Jag vet inte hur jag ska få mig själv att ändra inställning, hur får jag min kropp att tycka att det är kul när han går!?!
Ja ja, jag vet att jag är töntig! Nog om detta!



I går var jag och dessa...
Fniss tjejer på bio! Cornelia fick i födelsedagspresent av oss att välja valfri bio film!
Cornelia valde Narnia, helt ok, för mig gör det inget att jag redan sett den.Det blev film, godispåse, popcorn och stor läsk.

Efter filmen skrapade jag i hop alla mina sista pengar, så det räkte till varsin glass! Jag hoppas dom var nöjda. De är världens goaste tjejer.
I morrn fyller jag 22år.... nä, okejdå, 32år...
Me tanke på att Micke är på konsert i kväll....
så blir det nog ingen sovmorgon och frukost på sängen i år :(

2 kommentarer:

Anonym sa...

Åh, det låter kämpigt! Jag hioppas inte att du alltid får ta allt ansvar själv! Och visa tjejerna att de måste hjälpa till, vilket du säkert redan visar dem. Men balansen mellan att ge de ett för tungt ansvar och lära de bli självständiga är ibland tunn...

Fnittrade till vid: "I morrn fyller jag 22år.... nä, okejdå, 32år..." Haha. <3 Du ser i alla fall ut som 22, det är väl en liten tröst.

Önskar dig en UNDERBAR födelsedag! Som kompensation för att du inte får nån morgonsång eller tårta så får du här en teknisk sång och tårta:

Ja må hon leva,
uti hundratals år
Jag hoppas inte att de åren
alldeles för fort går

Ja visst ska hon leva uti hundrade år,
om det går
Sen ska hon skjutas på en skottkärra fram
och bada i en lyckodamm

Och när hon har badat i en lyckodamm
då ska hon dränkas i en flaska vin
för att hon är så fin!

*Ger en smarrig jordgubbsttårta som gör under för vikten!* (Detta är internet och jag fantasin har inga gränser;P)

GRATTIS kära syster!
KRAM

Anonym sa...

[Haha, såg just att jag stavar som en blind kruka! Jag sjunger samtidigt så du får ursäkta ;P]