söndag 6 juli 2008

Kalas trött!! :)


Så här trött blir man av att ha kalas!!!
Kalaset började kl 13,00 och dom sista gästerna (förutom min lille syrra som stannade på middag) Är man kalasets snyggaste kille är det inte lätt! Alla vill gosa och krama på Rasmus, men inte många får! Han väljer noga vilka som får komma nära och är inte speciellt lätt charmad... om man inte mutar med godis :)



Jag började baka kl 08,00 i går morse, morotskakan, maränger och sockerkaka (till tårtbotten) hade ja redan bakat. På morgonen bakade jag coccoskakor och nötkakor. Syrran hade med sig kolakakor och nån kaka med allt möjligt i (hon kanske tog allt hon hade hemma ;) den kakan var väldigt poppis. Mamma hade bakat jordgubbsmousse chokladkaka och min lådsaspappa gjorde en rosa prinsesstårta.



Madde och Nellie försöker välja vad man skall börja me...
Mormor står bakom


Madicken blåser ljus


Kusin Nora, söt som socker!!




Madicken hade nytvättat hår, så det bara gled ur händerna på mig, men jag fick upp nån slags frisyr.. Hon är så fin när håret inte hänger i ansiktet!



Om man inte är snabb nog, så hinner han försvinna, här susar han förbi på sin bil :)


Lite gäster... Det kom 19 stycken! Å så vi som bor här, 24st blev vi...
Det va Mickes föräldrar, min lillesyrra, mitt ex, hans föräldrar (pappa mamma och pappas "nya fru") hans tre systrar, en med respektive en med två barn, mina föräldrar och ett par vänner med två barn. Men jag tyckte att alla va glada och hade de trevligt, barnen var snälla och inget gick sönder, så jag är nöjd! Madicken fick fina presenter, en massa kläder, pyssel en radiostyrd bil, en vacker älva och en mp3.

Kajsa med sin pappa


Två bustjejer, Nellie är min bästa väninnas dotter. Hon fick barn i januari 98, ja hängde på och fick i december 98.... Dom blir inte roliga att ha sen när dom blir lite äldre... å me tanke på att dom är ca 10 år nu... så pratar vi typ 2-3 år innan hellvetet bryter lös....
I dag har vi bara tagit de lugnt! Man blir lite slut efter att ha haft kalas!
Vi tog en sväng ut till rasmus farmor och farfar och sa hej, åt lite glass och åkte till tjejernas pappa och åt pizza med honom och tjejerna. Mysigt!
När tjejerna skulle sova hörde man... ååååå RASMUS! Va har han gjort nu då? Frågade jag..
Han har ritat överallt i hela mitt rum!! Säger Kajsa.. Va har han sa ja. Jag viste att han hade ritat på väggen på övervåningen. När ja såg de sa ja, RASMUS har du ritat på väggen!!?? -Jaa, en katt! sa han stolt.... Men tydligen så hade han inte bara nöjt sig med katten, utan har ritat på Kajsas tv, skrivbord, säng, vägg, tavlor och lavalampan..... Han är ingen poppis lillebror just nu....

2 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

oj oj oj det var inget dåligt kalas, du är så duktig. Ser smaskens ut, och vilken söt födelsedagstjej!
...Men Karin.....nu lät du faktiskt PRECIS som min mamma
"hon är så fin när håret inte hänger i ansiktet"
Gaaah!
Om jag fått en spänn varje gång jag fått höra det hade jag varit typ rik haha
Men mammorna har alltid rätt, är det inte så? ;)
Ha det bra i regnet sötis,
Kram H

Anonym sa...

Åh, detta blev som en nostalgitripp för mig :) Jag minns Nellie, Fredriks syster, Jeesica, Therese och Cecilia, Fredrik (Galet längesen!), och Nora :) men då var hon bara ett kort har jag för mig. Dvs. de hade inte hunnit adoptera henne än. - Eller så pratade de om att de var på väg att göra det, men hon fanns inte än. [Krångligt det blev!]

jag beundrar dig för att du orkar så mycket! Orkar baka och engagera dig, visa dina barn att du bryr dig även med fysiska handlingar. Det kan jag sakna från min mamma. Usch, nu får jag allt en gråtboll i halsen igen.

För det ledde mig in på kommentaren du gjorde under bilden i ett inlägg här ovanför, med "spök"dimman på som hamnade precis på tjejerna. Det är ju säkerligen en regndroppe som fastnat lite på linsen, men det känns mer som en tår för sorgen, saknaden av Bosse. Pappa.

Jag kommer alltid, alltid sakna honom.

[Nu faller mina tårar.]