måndag 7 juli 2008

Sommar regn


Hej alla söta i sommar regnet!! :)


Jag hade lovat tjejerna att vi skulle åka in till Hornsgatan och gå till butiken skapa hobby, och shoppa loss på lite scrappsaker...
Men jag kan ju inte påstå att vädret gjorde en shoppar sugen, bara pyssla sugen. Men tjejerna ville promt åka in! Ja vad gör man inte för sina gullvippior
(som min pappa skulle säga :)
Skapa hobby!

Sagt och gjort! Vi trottsade regnet och sprang till bussen, Madicken med tygskor! -Men Madicken inte skall du väll ha tygskor på dig, sa jag när vi stod i hallen och skulle springa i väg. Joo, sa hon, jag vill de!
Ja, ja sa jag, skyll dig själv då, för du kommer bli dyblöt!
Jag orkar inte bråka med henne hela tiden.
Jag vill att mina tjejer ska lära sig att argumentera för sin sak, att stå på sig och inte ge upp..... Men snälla, de gäller ju inte mot mig!! :)

Bussresan gick bra, Rasmus var jätte lycklig och skrek som vanligt BUSS LASTBIL MOPPE
Högt så man blir livrädd varje gång!
Sen sprang vi av bussen och när den rullade i väg insåg jag att jag glömt paraplyet kvar på bussen!! ÅÅÅÅ NEEEEJ! Tjejerna hade bara vanliga jackor på sig....
Vi tog varsin luchkorv.. förutom Kajsa som inte gillar korv utan fick pommes frittes.. å vilken bra mamma jag är, som ger mina barn näringsrik lunch som innehåller hela kostcirkeln....




Sen var det bara att trotsa regnet och ge sig i väg... men de började inge vidare, för dom har stängt av rulltrappan i Slussen... så det blev till att "bonka" upp vagnen för en miljard trappor.. minst! :)
Sen vada över allt vatten som samlat sig på gatorna mot affären!

En till som inte såg ut att gilla regnet!!



Sur Madicken, som fryser och är genom våt om fötterna :)

En gladare Kajsa som inte lät regnet förstöra hennes shoppadag!

Jag hade regnkappan som vi fick på Dalhalla under vagnen, tur var väl de, så fick åtminstone en tjej lite skydd! Här står Kajsa och fönster gluttar!

Tjejerna har övergivit gatan och går på kyrkomuren....

Kolla in tygskorna :)
Skuggan som är mitt över tjejerna... kan de vara ett spöke??
Kan det vara min pappa som vakar över oss, och som helt plötsligt fastnade på bild?
På bussen hem sa Madicken -Det var nog inte så smart att ta tygskor....
Vi kom hem dö blöta, kalla och 400kr fattigare!
Den enda som var varm och mysig var Rasmus! Vi drack varmt te och åt kakor och tårta som var kvar från kalaset! MUMS (det finns en anledning till att jag alltid bakar för mycket kakor ;)
Micke stackarn jobbar ute hela dagarna, så han var riktigt blöt och kall när han kom hem! Han snodde direkt med sig Rasmus och la sig i ett bad!
Rasmus älskar att bada med pappa.

Efter badet slumrade Micke till i soffan... När Rasmus såg att pappa låg och sov i soffan kröp han upp direkt och började gosa :) söt, han är så underbar!
Rasmus vill ligga brevid pappa.

Just nu, lagar Micke mat och tjejerna pysslar för fullt i köket!! Här skapas det scrapbook sidor på löpande band och Rasmus ritar... säkert en katt :)
Å här sitter jag och bloggar :) Ibland är det lätt att vara 3 barns morsa :)

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hihi, jag skrattar högt åt:

"Jag vill att mina tjejer ska lära sig att argumentera för sin sak, att stå på sig och inte ge upp..... Men snälla, de gäller ju inte mot mig!! :)"

Haha :D:D Underbara du!
Ser ut som en riktigt mysig dag, anser jag som älskar regn! Jag minns att jag i 7an skrev en novell som innehöll orden "Jag är gift med regnet, i alla fall förlovad. Min ring är ders droppar." Men vad novellen handlade om kan jag verkligen inte minnas. Haha.

Och som alltid: superfina kort!
Kramar <3

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Mäh, varför går det inte att kommentera där uppe för?
Jag får skriva här istället.
Har du läst den här bloggen:
http://blogg.alltombarn.se/anna/
?
Jag ryyyyser av umbrella!
Kraaam