torsdag 11 mars 2010

3 bra saker om dan

Ja är inte lika sur i dag! :) Bara hungrig! Ja har gett mig F*N på att inte äta mer en mina 29 points..... blev typ inge mat alls i går, men ja måste lära mig att hitta mat som inte är så mycke points i å fylla på med massa grönt å frukt!

I går va ja förbi Weralena å hämta ett DT paket!
Vist är de härliga vårliga färger!!! Ville sätta fart på en gång... men hann inte :(
Nu ligger dom på köksbordet å gör mig glad varje gång jag kommer in i köket!
Papprerna är dubbelsidiga! Å kostar "bara" 5kr!! Värsta fyndet!



Jag tycker mina döttrar har så dålig självkänsla. Dom tycker jämt att dom inte kann eller är värdelösa! De gör ont i ett mamma hjärta, å ja tycker ja säger att dom är bäst jämt.....
Så kom ja på att om dom skriver 3 bra saker dom gjort varje kväll så kanske dom lär sig att tänka mer positivt å se att dom är bra, gör bra saker!


Båda köpte idén med hull å hår och Madicken fick ihop 6 bra saker hon gjorde i går! Härligt!

Detta är en privat bok, inget jag kommer snoka i, en bok man även kan skriva drömmar och önskningar!


Jag kom på för ett tag sedan en idè som ja tyckte va sjukt bra! Att Kajsa Madicken och jag under ett tv program skulle träna i varje paus! Hoppa hopprep, cykla och göra sittupps. Så igår under mitt favvoprogram "biggest loser" slog vi till, här skulle tränas! GUD vilken dum idé de va! Sjukt jobbigt! pauserna va mycke längre en va jag trodde, tog aldrig slut! Musklerna och vi tjejer pep å plågade oss igenom, Micke (som satt i soffan och tittade på med stort leende) peppade och Rasmus var mest i vägen :)


Sjukt jobbigt, men väldans kul!! Ja va helt slut efteråt!
Satt i soffan och tyckte att jag minsann varit väldans duktig, jag hade sprungit min lilla runda på dan och nu tränat i pauserna..... DÅ KNACKAR DE PÅ DÖRRN!!! I hallen står min vän Nina i full springmundering! -Bra du är redan träningsklädd säger hon, nu skall vi ut i springa!

Jag hade på facebook skrivit till Nina att ja ville att hennes "spring" skulle smitta av sig på mig!
Något hon tog bokstavligt å stod där i min hall å såg underbart glad ut, jag såg nog mest livrädd ut ;)


Men vi gav oss ut, jag sprang längre en jag någonsin gjort och kom hem väldans stolt över mig själv! Å tack Nina, stackare, du fick nog inte ut så mycke över den där långsamma takten ;)

3 kommentarer:

jessie72 sa...

U go girl!!! Jessie

MIA sa...

Vad duktigt av dig! Själv har det vart lugnt med träningen eftersom jag lyckades matförgifta mig själv för två dagar sedan. Först idag är jag återställd. Typiskt men tur eftersom det är kryssning idag.
Nu är det inte långt kvar till kursen heller och jag ser massir fram emot den!
Stor kram och hejarklack från Stavsnäs!

Anonym sa...

Inspirerade mig till att göra mig en ny "glad-bok" :) Min gamla har tatt slut ;)

Snart i en blogg nära dig ;)
KRAM ♥ K