lördag 13 mars 2010

Mina tårar rinner....


inte bli oroliga nu!!!
De har inte hänt nått, jag har bara hackat lök!
Tårarna rinner i strid ström när jag hackar lök, å tillslut ser
har jag smink i hela ansiktet å pluffsiga ögon......
Kajsa och Cornelia bara skrattar åt mig när ja står och snyftar i köket......


Taco... typisk helgmat hos oss!

Jag har kökshjälp också, som trotts att han bränner sig två gånger inte ger upp!
Men pressa en paprika genom vitlökspressen gick inge vidare, men man måste ju pröva!

Cornelia sover hos oss i natt, Madicken är på landet med mormor och morfar.

Tydligen har dom inge vatten där ute på landet, det hade fryst sönder och 80cm snö med skare som inte går att gå på, så dom KRYPER runt på snön......
tur att man inte följde me!
Morfar berätta att Madicken hade pratat oavbrutet sen hon vaknade klockan 05,30 i morse...
TUR ATT MAN INTE FÖLJDE ME!! :)
skämt å sido, de finns ingen som kan snacka hål i huvvet på en som ljuva underbara Madicken :)

I kväll har vi tippat å tittat på melodifestivalen! Vi tippade 20 kr var på vem som skulle vinna och vem som skulle komma sist..... tom Rasmus fick tippa, hans tippning gick inge vidare! Han tippade Pernilla som etta och Saade som sist.....
Bättre gick de för mig för jag tippade RÄTT, men jösses va bra jag är! Men då jag inte va den enda som tippade på de resultatet så blev de bara 72 kr.... minus de 30 kr jag lagt in... blev en vinst på 40 kr! Underbart, undra hur jag skall fira denna seger!

Vi har haft sjukt kul i kväll! Micke, Kajsa, Cornelia och jag har sjungit högt till alla låtar, skrattat, busat och ätit godis! En perfekt kväll. Ett under att Rasmus har kunnat sova i allt oväsen, men så sover en trygg liten kille som är van med oljud (en mamma som ständigt sjunger)

2 kommentarer:

Anonym sa...

haha! gråt på bara! hihi och saade skulle vunnit! jag hade bara otur!

kajsa sa...

men det var ju anna bergendal som vann! haha där fick du din fjärtunge/cornelia!