fredag 26 mars 2010

Glädjeskutt/skrik


Tulpaner, ljuvliga underbara tulpaner!


Jag tycker dom här fransiga är extra fina!




Å tänk va man kan hitta trevliga saker under köksbordet...
förutom alla smulor.. ett halsband :)
ok, nu skall jag berätta nått, inte skratta åt mig ..snälla...
Min dröm är att "lära" mig att springa 5km. Ni vet jag brukar springa vårruset, fast jag orkar ju aldrig springa hela, utan brukar gå å springa. Men jag skulle verkligen vilja kunna springa 5 km. Konstigt egentligen eftersom jag hatar att springa, kanske för att jag inte kunnat.
För två år sedan hittade jag ett "lär dig springa 5 km på 12 veckor" schema.
Det börjar med att man ska gå 5 min, springa 1 min, gå 5 min, springa 1 min å sen gå 5 min. 3 gånger i veckan skall man ge sig ut. För varje vecka läggs de på 1-2 min på springet.
Vist, låter löjligt enkelt i början, men jag klarade knappt springa 1 min, efter 2 veckor blev jag sjuk och la av. Förra året brydde jag mig inte utan lät schemat hänga kvar å irritera på kylskåpet.
Men så i år tänkte ja att nu jävlar!! Jag skrev upp alla springtider i min kalender.
Nu är det 4 veckor sedan jag gav mig ut på min första 1 minutersspring. pinsamt nog måste jag säga att ja knappt klarade de, 1 minut kändes som en evighet!!
I går när jag trotts illamående gav mig ut va jag väldans nervös! I går stod det nämligen 8 minuter på schemat!!! Det hoppade från 5 minuter till 8 på en dag!
Å vet ni, jag klarade de! Glädjen va obeskrivlig och jag va tvungen att göra ett hopp med tjut av lycka när 8 minuter gått! Jag vet att 8 minuter inte är mycke, men för mig som dog vid 1 minut är det otroligt mycke! Men de känns som om 8 min är max, hur ska jag klara nästa veckas 10!?? Usch, läskigt!
I kväll är det utgång som gäller! När jag hörde denna låt på melodifestivalen tänkte jag direkt på Golden och Nina, vi får väl se om den spelas i kväll å om Nina och jag får shejka rumpan till den ;)

Inga kommentarer: