fredag 12 mars 2010

Liten blir stor



I morse när Kajsa kom ner till frukosten va hon så här fin i håret....
Hon hade gjort små knutar av de igår innan hon gick å la sig.
Min lilla tjej börjar bli en stor tjej, en som fixar håret, å smart kommer väl smink, krossat hjärta å modekläder! Hjälp! Men fin va hon. Å ingen mössa blev de, inte kan man dra på sig mössa när man har gjort sig fin i håret, fattar tom ja, fast ja är mamma :)

I morse ringde dom från djuraffärn!
För ca 3 mån sedan var vi där och beställde marsvin! Det har varit marsvinstorka här ute på Värmdö, så först nu fick dom in.....2! 2, hjälp vi har 3 barn. Blir till att ta fram lite övertalningsteknik, några av barnen kommer få dela tills vi hittar ett till marsvin!


Marsvinet på bilden är ett släthårigt marsvin, dom djuraffärn hade fått in va "teddy/rex" alltså krusigt i pälsen, spännande, hoppas dom är fina!


I da skall jag skicka denna bilden till våran lokaltidning, en liten tjej glömde denna i butiken för ca 2 v sedan, ingen har kommit och frågat om gosedjuret, så jag tänkte jag skulle sätta ut en "efterlyst" annons i tidningen.


Åååååå va jag är hungrig!!!

Jag har ju börjat räkna mina points riktigt ordentligt! Vilket betyder att jag är ständigt hungrig! Vill bara ge upp, men jag skall kämpa på! Har jag tur så är de värt att vara hungrig.......

1 kommentar:

MIA sa...

DRICK VATTEN! Det brukar vara väldigt effektivt mot hungerskänsla. Annars, tanka tusan med grönsaker, har ingen koll på VV så jag vet inte hur mycket points och grejer det är men det finns säkert lite tuggsaker i grönsaksväg du kan tugga på :o) Håll ut! Det ger med sig när magsäcken är invand och nedkrymt några vändor.