torsdag 18 mars 2010

Aj i örat!

Usch ja skäms! De va länge sedan jag blogga!
De är inte så att jag inte har nått att säga, har en massa bilder att visa, men jag bara inte hunnit!
Jag har redigerat en del fina bilder, skall lägga upp dom så fort jag hinner, typ i morrn när jag är ledig :)

Jag har jobbat till 19 hela veckan, förutom i tisdags då jag fick gå lite tidigare för att kunna gå på viktväktarna. Jag har en "plan" för hur mycke jag vill gå ner i veckan, vill gå ner 0,5kg i veckan. Jag satsar på långsiktig viktminskning. Jag är fortfarande väldigt hungrig, men börjar vänja mig.

Det har varit en tuff vecka, är de bara jag som har problem med att få barnen att hjälpa till, eller göra sina läxor, ja menar, skall man behöva tjata ihjäl sig för att få dom att göra sina läxor?? Om jag inte påminner eller tjatar rinner de ut i sanden.

I morse bad jag Madicken att packa sin jumpapåse, jag hade tvättat kläderna som låg rena i fåtöljen, vilket hon gjorde, men jag sa inte till henne att ta med den när hon gick....så hon glömde självklart jumpapåsen och jag fick springa förbi skolan innan jag gick till jobbet! Min hjärna går på högvarrn me allt jag skall komma ihåg, allas jumpapåsar, läxor, träningar, frukstunder, pulkadagar, utvecklingssamtal osv.... snart får brandkårn komma och släcka min överhettade hjärna!

Sen får jag lite ångest, de är sista veckan med tjejerna, jag har jobbat sent hela veckan och har knappt sett dom.... förutom när jag tjatat hål i huvve på dom med städning, dusch och läxor. Känns inte som om ja är någon speciellt rolig mamma, tjatmamma! Å vill inte att min veckor med tjejerna bara ska bli gnat och tjat.....

Å så har vi den "ljuvliga" 3 åringen som testar ALLA gränser.
Jag vill att mina barn skall kunna tala för sig, säga ifrån om du tycker nått är fel osv.....
Men kära älskade unge, säger jag att du skall borsta tänderna så skall du de! Vissa saker behövs inte diskuteras, man skall göra som mamma säger.
Just nu slänger sig Rasmus på golvet å gråter om han inte får som han vill....
Å Madicken stampar hårt i trappen och smäller i dörrn så fort man nämner ordet läxa....

Ja ja, ja vet, jag är lyckligt lottad som har tre friska barn, jag skall inte klaga :)

När vi endå talar om friska barn..... natten till igår vakna Rasmus och skrek, jag kunde inte få ur honom vad de va, jag såg att han hade ont, han ville helst bara sova, men var hade han ont??
Efter en massa springade mellan honom och soffan kom vi fram till att de va örat han hade ont i! Å ingen alvedom hade vi hemma! Usch dåliga föräldrar varning. Han skrek hela natten, på morgon "sprack" trumhinnan, vattenpöl på kudden och han somna och snarka som en stock.
Sjukt trött va mamman och pappan dan efter!

Såpbubblor uppskattas även på vintern :)




2 kommentarer:

Anonym sa...

Stackars liten! Ont i örat är ju fruktansvärt! Dessutom brukar inte alvedon och likande hjälpa. Skönt när de äntligen gick hål. Men jag kan tänka mig att ni va trötta sen. Kram

Lillasyster Sanna sa...

Ville bara säga att jag tänker på dig. Kram