fredag 6 februari 2009

Fredagssemla :)

Såhär bor vi när vi e hos mamma, om ni tycker att det fattas en unge så e de för att Madicken sover på golvet.
I går när jag skulle gå och sova låg det en hund på min kudde :)
Det är mammas hund Tuva.



Vilket väder det är här i Gustavsberg, blöt snö och slask, så min planerade springrunda fick ställas in och bli en gå snabbt runda i stället.
Dum som jag är så tog jag på mig mina springskor, som är i tyg...
Iskallt snövatten sipprade snabbt in i dojorna!
Iiiiii de va så kallt å efter en stund så domnade mina fötter!!


Genomblöt var jag när ja kom hem, men ja hade i alla fall
tagit mig ut och runt min rutt :)



Kolla in mitt fynd! Nya jeans på 75% rea! 75 pix kostade dom :)



Jag har drömt om semlor hela veckan, men bestämde mig för att inte äta nån innan freda... I dag är de freda! Så på min raska promenadrunda smet jag in på cafét nere i centrum å köpte inte bara semla utan även e räkmacka!!
(där försvann vinsten på jeansen ;)



Men va e de som hänt med min mage!! Ja fick verken i mig semlan eller mackan!
Förut kunde ja lätt pressa i mig båda, men nu tog de snabbt stopp!

Men mamma hade "bepparna" på besök. (Vi kallar dom för bepparna för Rasmus sa de när han va liten och inte kunde säga bebisarna:)
Å dom och Tuva åt gladeligen upp de jag inte orkade.


Här är mamma och "bepparna" Bezkvi och Zemla.
Inte lätt att få bra bilder på dessa små busar, dom sitter ju aldrig still!

I kväll blir det mys, med godis och let´s dance :)

Inga kommentarer: