torsdag 12 februari 2009

Va händer

Men, va hände??!! Jag sön mådde så bra och kände mig så stark....
Vem slog undan fötterna? Ja fattar ingenting!
Ja vet bara att ja mår uselt just nu, å har ingen aning om hur jag skall komma upp till ytan igen.
Jag vill inte ligga å gråta mig till söms nå mer. Ja vill ju va glad och må bra.

I går va de dax att packa väskan å dra till mamma.
I dag har jag varit duktig och tagit mig till skolan!
Ja vet inte om jag kommer klara av att gå kvar i skolan.
Ja får nog ge upp min dröm om att få jobba på tidning.

8 kommentarer:

Jeka (Jessica) sa...

Ge inte upp!
Du måste nå botten innan du klarar av att ta dig upp. Drömmen är nära, sluta inte jaga den!

Jeka (Jessica) sa...

Vännen...
Micke kommer bara växa om du låter honom stå på SINA ben, han tycker nog att han är svag med dig för han lutat sig för mycket på dig. Jag känner inte Micke & inte heller dig, men jag känner igen mönstret för T (min sambo) har oxå hållt på sådär. Låt honom sätta rötterna i backen ett tag & låt honom känna att han är stark UTAn dig med.
Jag har en teori om att kommer komma tillbaka när han känner att han kan det. Jag tror bara att han älskar dig för mycket & han är lite skraj för det.
Tiden tills dess känns som en evighet, men bättre att älska & "förlora" än att inte älska alls.
Ge honom lite tid bara, låt honom inte se att du fortfarande behöver honom. Han kommer bli förvånad när han ser vilken stark & självständig tjej du är. Låt honom undra lite, om vad du gör, vem du är nu & vad du tänker. Lägg inte upp allt på silverfat åt honom, låt honom undra lite, gör honom nyfiken på dig igen!

& kom ihåg, med eller utan Mícke är du BRA! Du DUGER & du är ÄLSKVÄRD! Så det så!

Anonym sa...

INGEN annan männsika ska få dej att ge upp dina drömmar!
Lägg av med den tanken på en gång!

Anonym sa...

Hej Stumpan!

Du får absolut inte ge upp nu! Han ska väl inte styra ditt liv? Jag vet att det är svårt men hoppas upp ur svackan nu och visa att du minsann klarar dig utan honom!

Kram Malin

Anonym sa...

Nei, nei, nei, kjære deg!

Du skal IKKE gi opp! Dette greier du!

Anonym sa...

Skickar dig en stor kram vännen!
Kram K

Anonym sa...

Nej nej nej!! Ge inte upp! Det är hårt och motigt emellanåt men rätt vad det är så kommer du att sväva på moln igen. Du har dina sagolika barn att njuta av och det är klart att du ska jobba på en tidning. Se bara hur många läsare du har på din blogg och ändå har du inte haft någon reklam eller så utan vi dras till din blogg som flugor till socker. Ha det bra//Marita

Jeka (Jessica) sa...

Haha...
det är lätt att ge andra råd, men att leva efter dem själv...
Enligt den buddistiska tron är stora öronsnibbar ett tecken på vishet -mina är både stora & tjocka, så tänk dig vilken klok & vis människa jag måste vara *ASG*

Ta nu allt jag säger med en nypa salt, även om jag känner igen tecken & säger "kloka" saker kan det ju faktiskt vara så att M bara är en stor skit bland andra -även om vibbarna inte alls säger att det är så.
Kram på dig vackrast!