tisdag 24 februari 2009

Solen tinar ett fruset hjärta



Så här tog vi oss till dagis i morse!
Solen skiner å tinar upp mitt frusna hjärta, det känns lite bättre i dag!



Madicken följde med mig till dagis, Kajsa hade precis vaknat å stannade hemma.
Nu har Kajsa åkt till sin kompis Isak å Madicken är hos mormor.




Två underbara glada barn! Kolla in Rasmus "drakulatänder" :)



Rasmus farmor har köpt lite nya kläder å en ny mössa till honom,
den är färgrann å glittrig å Rasmus älskar den! Vist är han fin! I dag har vi tagit med kalsonger till dagis, han har börjat att kissa på pottan på dagis,
så fröken ville att vi skulle ta med kallingar.





Såhär mysigt hade Rasmus och Madicken de i soffan i går
kväll innan Rasmus la sig!
I bland är det bra mysigt att ha en lillebror/storesyster!!


Kolla va ja snodde åt mig i går i affären... en bokrea bok en dag för tidigt!!
Ja har spanat in den, å viste att ja inte skulle handla nått förens på tor/fre, så jag lutade mig lite över de av spärrade området (bokrean började ju i da) å knep åt mig denna rea bok!
59 kr kostade den! Helt ok!
Ja fyndade även ett par bruna byxor till Rasmus för 24 kr!!!
Oj Oj Oj vilken bra shoppare ja e :)
Björne som skjutsade mig till affärn, köpte en hjälm till Rasmus. Han måste ha de om han vill åka pulka på dagis, å de e klart han vill! Ja kan lova att de va trångt i morse i dagis hallen med alla hjälmar :)

Å så här mysigt va de i morse när mormor kom in med Tuva å lilla My,
ser ni lilla My gömd i Madickens famn?
Nu ser ni nog henne :)
Jag tog lite kort på Kajsa innan hon drog till Isak, hon ser så klok,
mogen å stor ut.
Hennes ögon säger så mycke. Man kan se att hon har en vacker själ.

Va de nån mer en jag som satt å grät till Oprah i morse!!!
Om ni missade Oprah i morse, kolla in denna film!!
Usch, ja känner mig dum som går hemma å deppar över en man!!
När vissa förlorar sina små bebisar!


Vill man se samma video i bättre upplösning kan man se den

http://www.oprah.com/media/20081001_tows_99balloons
, på Oprahs hemsida.

2 kommentarer:

Kajsan sa...

Jaha.. *torkar tårarna*
Såg det inte, men nu har jag sett klippet! AJJ mitt hjärta!
Tänk att det finns dom som har styrkan att kunna njuta av varenda minut! Tål å tänkas på! ;)
Skönt at du mår lite bättre idag! :)
Nu ska jag gå å pussa på mina små!
Kram...

Anonym sa...

Kära syster! Vilka underbara barn du har!