söndag 1 februari 2009

Nya fina blommor

Eftersom alla våra blommor lyckats dö, så har jag i dag varit och köpt nya!
I detta fönster stod det innan två mini rosor...
men den ena dog, så nu har jag köpt små orkidèer.



Syns det att det är fejk blommor?? Ja tänkte att blommorna kanske lever längre om dom inte är riktiga!
Å så behöver ju inte Micke tänka på att vattna blommorna!
Mycke smart tycker jag :)

Jag har även köpt murgröna (behöver inte heller vattnas så ofta :)
Jag köpte "vanliga" murgrönor och hjärtbågar som jag band upp rankorna på.
Det blev jättefint.

I köket blev det också lite nya blommor, bla tulpaner!
Jag älskar tulpaner och brukar köpa nya varje vecka under tulpansäsongen.



Hmmm undra om barnen funderade på att byta mamma i dag efter middan... jo detta e va jag severade :) Jag råkade bränna både riset och korvstroganoffen :)
I bland blir allt bara pannkaka! Jag är nämligen expert på att göra en massa saker på en gång...
Å då bränner saker fast!
Usch stackar barn, jag lovar att jag skall försöka att bättre mig och bara göra en sak i taget fram över :)

Inga kommentarer: