måndag 16 februari 2009

Helg uppdatering :)

I dag är det en månad sedan Micek sa att han inte älskar mig!!
1 hel månad!! Va tiden går fort!!
Men, men skit i de, hans förlust att han inte är här med underbara mig ;)


Hej alla älskade vänner!! Ni vet väl att ni värmer mitt vilsna hjärta med alla positiva tillropp!!
Utan er vore ja inget!! Tänk att sorg kan föda så mycke kärlek!Även om ja sitter här själv, så känner ja mig inte ensam, för jag vet att jag har er, å att ni tänker och bryr er om lilla galna, knäppa mig :)


I bland gör jag osmarta grejer! Som tex skicka praktikansökan brev till tidningen MAMA och skriva i brevet att AMELIA är den bästa tidningen jag vet.....
Nja, inte så smart...
(Ja ja, skratta ni, ja bjuder på den!)

I går gjorde ja en galen grej... ja har bara 100kr kvar att leva för,
tänkte köpa 4 trisslotter för dom pengarna... de känns som om ja ska vinna! :)
Har man inte tur i kärlek, har man de i spel :)

Men så kom de å knacka på dörrn i går...
Rasmus var snabb som sjutton å skrek Rasmus öppna Rasmus öppna!!Utanför stod en liten kille, som berättade att han spelade fotboll i Gustavsberg, å dom skulle åka till Italien, å sålde nu tulpaner.

Han hade en hink full med vackra tulpaner! 5 pack, kan ju inte vara så dyra tänkte ja. Klart ja kan köpa sa ja (minns ju när ja själv gick runt som lite scouttjej å sålde majblommor... slutade alltid med att mamma fick köpa alla paketen jag kaxigt sagt att ja skulle lyckas sälja..)
Hur mycke kostar dom... 100kr svarade han!!! 100kr du är galen sa ja!!
Men va f*n har man sagt att man ska köpa kan man ju inte ångra sig!!!
Så Rasmus fick välja färg, han var nämligen inte nöjd med mitt beslut att ta gula, rosa skulle dom vara! Så nu pryder dessa SJUKT dyra tulpaner vårat matbord....


Jag har dock köpt något mycke mer prisvärt!!!!

Ja kolla runt på lite olika bloggar, å hittade denna INREDNINGSGALEN,
inte nog med att hon har en trevlig och snygg blogg, hon säljer även dessa sjukt snygga namnsmycken!!

(bilden är tagen från hennes blogg)


Jag köpte ett till micke med Rasmus på i alla hjärtans dags present förra året.
Jag skulle så gärna också vilja ha, så nu köpte jag till mig själv!!
Jag är så glad!! 300 kr får jag betala, å de är så värt de!!
Ja längtar tills dom kommer :)


va de dax att berätta om helgen!
Rasmus åkte med mormor och morfar till landet på lördagmorgonen.
Rasmus och jag sov hos dom natten mellan fredag å lördag, usch, ja vill inte sova ensam på helgen! Så jag sov hos dom å kollade Let´s Dance med dom.

På lördag morgon såg det ut så här när en mycket stolt Rasmus släpade iväg med sin väska mot bilen. Morfar fick dock komma å hjälpa till.
Han va så glad och underbar när han satt där förväntansfull i bilen!
Jag hade en klump i magen, nu blir jag helt ensam!!








Knäpp fotande/vinkande mamma :)



Det är med skräck blandad förtjusning jag överlevde helgen ensam :)
Jag hade ju min date att se fram emot, å mitt paket, som jag öppnade när jag åt frukost,å få sträcka ut sig i lugn å ro i soffan!! Å sova hur länge ja ville på söndagsmorgonen!
Men att sitta ensam å kolla på melodifestivalen gjorde ont i hjärtat!
Men ja överlevde :)
Här kommer presenten som låg inne i det otroligt vältejpade paketet!!! :)


Till paketet fanns ett otroligt fint brev!! Ja blev helt tårögd när ja läste brevet och bläddrade igenom alla fina sidor! Så vacker, så välgjort! Det syns så väl att det ligger kärlek å omsorg bakom varje sida!! Vad har jag gjort för att förtjäna detta underbara!! Jag är så sjukt tacksam!
Å så till min date!!!

Här är hon!! Fast ni kanske trodde att det skulle va en han :)
, ja e sjukt trött på killar/män! Så jag frågade min underbara Helena om hon ville äta midda med mig. Så vi singeltjejer gav oss av till våran favorit restaurang.. som inte längre är min favorit!
För maten va inte alls så god som den brukar! Jag åt plankstek, dom brukar
ha b-sås och tomatröra på sin planka, men då ja inte gillar tomatröra, så bad jag att få utan... Men ja fick tomatröra på... å bara halva plankan med potatismos!! Snålt! Sen unnade vi oss efterätt, jag tog glass med hemmagjord kolasås å fick glass med ohojs chokladsås!!! Pinsamt!
Men inget kan bli fel när man är med Helena!!
Så jag är nöjd endå! Helena hade present med sig till mig :)
Kolla va fint!!! Boksäver som blev LOVE

En tvål å en söt ljushängare!! Så fina!!
Vilken dag de blev endå!!
Jag hade gjort ett halsband och armband till Helena.


Å ett litet kort!

3 kommentarer:

Anonym sa...

hihiiii!!! Vilka underbara presenter!!! Halsbandet å armbandet du gjort!! -Wow! :) Å vilka fina bokstäver!
Sen halsbandet du köpt till dig själv!! -Fin fint! Jag har ett liknande som jag älskar! Måste köpa till ett namn nu bara! ;)
Kul att du gillade kalendern! :)
Väl värd hjärtat!
KRAM

Anonym sa...

Åh, så fine gaver!

Det smykket med navn på var også veldig fint, flott gavetips, mulig jeg må bestille noen der selv. :)

Så fint at valentinshelgen ble bra for deg. :)

Anonym sa...

åå
jag saknar er hela tiden men vi ses imorn!!(jag menar på måndag hihi)