måndag 29 juni 2009

Frukost i skuggan


I dag åt vi självklart frukost ute! Men vi drog bordet till skuggan, va för varmt för att orka sitta i solen! I skuggan av plommonträdet åt vi "mammamysgröt" (mannagrynsgröt, men Madicken trodde de hetta mammamysgröt när hon va liten :)


Rasmus ville sitta vid sitt bord :)



Kajsa har gjort "isglass" men eftersom hon har en mamma som alltid glömmer att köpa saft, så blev de bara vatten... stackars barn, snacka om tuff barndom :)


Men ja har faktiskt köpt saft i da, så i morrn blir det nog med smak.. hallonsmak :)
Men handlingen gick inge vidare... har tydligen blivit så senil att ja absolut måst ha en handlalist för att klara av att handla!
Kom hem med bara halva rätter!!
Carbonara, men glömt köpa grädden...
Fläskfilegryta.... men ingen fläskfile, den va så dyr, ja tror ja har i frysen...
Å inge bregott, så Kajsa får nog hoja ner innan frukost i morrn :)


Eftersom de inte va nån man som erbjöd sig att gräva åt mig...
Så har jag idag grävt ner alla blommor själv! :)
Fy fan va ja har slitit i dag!!! Enda sättet att "får hål" va att vattna sen gräva en bit å så vattna å gräva... tog HELA dan! Men nu är alla blommor i jorden! Kanske inte syns på bilden! Lääängtar tills dom börjar växa ordentligt :)


Här är en av rosorna "rumba" vist e den underbar!


Å syrran, vet du va de här är??!! :) Jo ja har köpt blåbär, så ja kan göra paj till dig om du kommer över nån da :) Bra va!!??

I morrn är de en speciell da!! De kommer nog va lite tungt i morrn, ja berättar om varför i morrn!

2 kommentarer:

Katja sa...

Härligt!! Då måste jag ju komma över snart fast jag ska ju hem till er på fredag. Hmmm

Jag längtar tills imorgon. Det ska bli så mysigt!! Jag för över pengar till dig nu.

KRAM KRAM

Aurosia /Sanna sa...

Va mysigt med frukost i trädgården! Riktigt somrigt... Du är såå duktig som sliter med blommorna! Minns när jag planterade ett frö som liten och var så stooolt när det varje dag växte lite. Sen glömde jag den och den tvärdog, haha. Men jag tror du är bättre på det där ;)
Kram