måndag 22 juni 2009

Ösbydalens tornado....


, de e ingen lokal tornado som drabbat mitt hem!!
De är bara 4 tjejer i 9-10 års åldern som härjat.
De ligger blöta handukar, troser å grejer överallt å dom äter mig ur huset :) Men de är underbara tjejer som hänger här, så de gör inget... fast dom fick faktiskt hjälpa till att städa i da, både barnen å kompisarna :)
Men efter städandet gick vi till Ösbysjön å badade!


Ösbysjön är underbar! Fåglarna kvittrade å de va som en blandning mellan Ronja rövardotter och Emil, när han badar med Alfred. Solen sken, barnen skrek.. av glädje å av att de va kallt.


Själv satt ja å njöt i solen, lyssnade på fåglarna å kollade på allt vackert! Försökte verkligen att vara i nuet å njuta! Vilket är svårt för mig som vandrar bort i mina tankar å tänker å tänker.

Kajsa, nästan som en Zorn tavla
Alla dessa tjejer släpar ja runt på, som en hönsmamma med en massa kycklingar :)
(fast ja är en tigermamma å ingen hönsmamma)
Kajsa tyckte de va kallt å satt länge å tittade på dom andra, innan hon tillslut kom i å då fick ja knappt upp henne!

Badkruka
Madicken med näckroshatt....
"ska vi simma till andra sidan"... men dom gav upp på hälften :)
Mina pioner har slagit ut! Underbara!!
Men ja har haft på hälsning i trädgården!
Min soppkvast är borta, grannen hittade den på sin tomt, sen är de nån som tagit ställningen som min ena klematis växer på!!! Varför!! Å ja blir så arg! Dumma!
Så nu får ja åka å köpa ny, för min stackars klematis ligger på marken!

Inga kommentarer: