söndag 28 juni 2009

Hemma igen


va man hemma igen!!
Vi har haft en underbar helg! Massa sol, skratt, spänning å tårar!
Jag kan lugnt säga att ja har lätt magsår nu! Har ALDRIG varit så nervös på fotboll förut!
Värst va sista matchen! 1-1, kvartsfinal=straffar... rysare!
Tyvärr åkte vi ut och de va ett riktigt deppigt gäng som släpade sig av plan!

Här har ni alla underbara tjejer.


Som sagt underbara :)



Söta Elin på vänster sida åkte med oss i bilen dit och hem.

Tjejerna har just spöat AIK och lyckan är total!!!
Jag kan lova att vi mammor stod och grät på sidan när Eva gjorde mål och vi slog ut AIK!
Ja tror tränarkillarna (de är dom tre männen ni ser i bild) också grät av stolthet, men på insidan ;)
Efter att tjejerna slagit ut AIK kom dom på en ramsa, måste självklart filmas!! :)
Önska ja hade filmat mer, men men....
Det har varit en mysig helg med massa gos, skratt, lite tårar å en massa flätande!
Tjejerna stod på kö för att ja skulle göra inbakadeflätor på dom, ja flätade så fingrarna blödde ;)
Jag har inte bara passat på att mysa med Kajsa och njuta av att få ge henne 100% utan en massa syskon som vill ha ens uppmärksamhet.... en å annan tjej har kommit och krypit upp hos mig! Det känns i hjärtat när så pass stora tjejer som inte är ens egna kommer ochgosar med en! Här är det jag och Eva som ligger på madrass och myser/pratar. Dom är så goa tjejerna, jag har fått så mycke komplimanger.. tex att ja har fina kläder , några av dom kom fram å fråga vad jag gjorde (satt och sminka mig på morgonen) sminkar mig, svara ja. Men varför gör du de, frågade dom, du är ju så vacker endå... snacka om att man smälter!!
Man måste göra lite bus också! Här har tjejerna lagt kottar i Mickes kudde!! Undra vem som kom på de buset ;)
På kvällen, innan Madicken och Rasmus kom hem från landet, gick Kajsa, Cornelia, Clara och jag ner till Sibylla och åt. De va så underbart!!! Luften va lagom varm och doftade av sommarens alla blommor, fåglarna kvittrade, solen va på väg ner och gjorde träd och vatten glittrande! Tjejerna va lyckliga, sparkcyklade och sjöng, själv mös jag av att få uppleva lite sommarlovsglädje med dessa underbara tjejer!!

Tystnaden bryts av dessa sommarskrik :)
Just nu njuter jag! Av barnen, av sommaren, dofterna och av att själv få bestämma när, var och hur jag ska göra saker, njuter av att vara "fri".

2 kommentarer:

Linda sa...

Vart spelade tjejerna fotboll? Det låter precis som de mötte mitt syskonbarns lag. De spelade cup i Finspång(det kanske inte var samma cup).
Vilken fin blogg du har!
// Linda

Katja sa...

Underbart syrran!!