tisdag 7 oktober 2008

19 kilo!!!

Efter en mycket tråkig och långdragen lektion i går, så gick jag till ViktVäktarna... jo, gick, alltså, gick från skolan på södermalm till ViktVäktarna på östermalm. Det tog ca 1tim, så jag fick mig en liten promenad. Det var fullt med folk där, en jätte kö! Eller de va väl egentligen intemycket folk, utan personalen som va väldigt lååångsam!
Det tog 1 timme för mig att betala och väga in mig! Hmmm väga in sig... de va ju ingen rolig historia.. jag visste att jag väger för mycket och jag antog att jag säkert väger mer en vad jag gjorde förra året när jag vägde in mig.. å de gjorde jag!
Jag vägde in mig på 84,1!! JAPP ni läste rätt! Jag har tyvärr inte skrivit fel!!
Jag skulle vilja väga 65kg (vägde 67 när jag träffade Micke för 6 år sedan :(
Vilket betyder att jag har 19kg att gå ner!!

Jag kan lova att jag gick från ViktVäktarna med "tunga steg", billigt talat :)
19kg!! Hur f*n skall jag klara de?? Ja måste klara de! Kan ja klara de?
Vist, ja vet att jag är tjock! Men 19kg... känns inte som jag!

Men en sak som är bra, det är att sköna Helena och jag skall kämpa i hop!
Vi har bestämt oss för att göra en handlingsplan, ett kontrakt och vi skall tävla mot varandra! Den som gått ner mest i vikt fram till jul vinner, och förloraren får bjuda på middavåran favorit restaurang :)

Som tur var så va kören toppen kul i går!! Det kommer bli en toppen konsert!! Ni måste alla komma och se den, den 10nov, boka in det på en gång, för då kommer vi sjunga så ni flyger av stolarna :)

Nu ska ja göra lite läxa :( Jag har lyckats att dila bort Rasmus till mamma en stund, i morse var han inte lika kladdig i ögonen, så det kanske är på väg bort.

På fredag åker mamma, Rasmus och jag till Norge. Min morfar är jättesjuk och har nog inte allt för länge kvar, så vi skall åka och hälsa på.



Kan jag lyckas med detta? Hur?
(före bilden är självklart inte så som jag ser ut nu :) Men det är så jag känner mig efter min dom i går :)

3 kommentarer:

Kajsan sa...

Galet!! Men klart att du klarar det! :) Jag har mer än dig kvar att gå ner om det kan vara till nån tröst? ;) Ska oxå börja fixa med det snart... Ska bara hitta den rätta motivationen! Har glömt vart jag lagt den!
Skönt att du har nån att kämpa tillsammans med! :) Blir ju lättare då :)
*kram*

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Honey - I,m hooome!
och då åker du snart....
ät inte en massa...massa...hmmm vad äter de i Norge egentligen??
Ingen aning lax? sill? kebab??
Hur som helst, nu har mitt startskott smällt, jag har just ätit en fin nyttig grötfrukost och kryssat i 4 points som en duktig flicka.
Ha en bra dag, vi hörs, kram h

Anonym sa...

Läskigt att bli vägd inför andra sådär... Men tänk på att allt går bara man vill :) Jag har själv börjat med GImetoden och den är superbra! Här gås promenader varje jädra dag (jag gick nästan en halvmil häromdagen :) )och ginyttig kost - och sötsuget har verkligen minskat. Sitter just nu med gurka och nyttig dipp, jey!

Hoppas att du klarar det, för din skull - vi andra tycker du är strålande som du är (såklart) :)
Kramar