lördag 18 oktober 2008

Clown kalas :)



Älskade Rasmus... varför skall du alltid stapla ihop mina ljusstakar!?
Det är inga byggklossar!! Så fint att du prytt ditt verk med en bil :)



Vackra Kajsa


Vad härligt det är när höstsolen lyser! Allt blir lättare och bladen gnistrar i solen.
Detta är vårat underbara plommonträd, som gav oss enormt mycket plommon i år :)




Barnarbete?? :) hon erbjöd sig faktiskt själv, allt för att slippa städa sitt eget rum ett tag... men hon gav fort upp. Vilket jag också gjorde!
-Är inte detta ditt jobb röt jag åt Micke, jo svarade han.
Efter ett tag kom han, med föreningsens gräsklippare!! Brum brum, på fem röda var gräsmattan runt huset klippt! Å Rasmus lyste av glädje, alla maskiner är mycket spännande :)
Våra grannar mitt emot oss har gjort om sitt kök. Utanför stod länge denna stol, efter ett tag frågade jag om jag fick ta stolen, vilket jag fick :) Jag hade nämligen en idé.


Jag slog av stolsittsen, tog bort tyget och vadderingen, och spikade fast sittsen under stolen igen...

Det fattades en liten bit, så jag behövde såga till en stor bit... vilket resulterade i att jag sågade mig i fingret... så nu har jag Bamseplåster :)

Vilken tur att man har en händig karl, som tar över sågandet när ja lessnar, och går in och sätter på plåster :)

Kolla in jättespindeln jag hittade när jag skulle städa bort lite gammalt skräp, den ser inte så stor ut på bilden kanske, men den var 6-7cm, å håriga ben...
Jag brukar inte tycka spindlar är så farligt, men denna var i största laget även för mig!

Kajsa och Rasmus kollar in jättespindeln under kolpåsen..
Så här blev stolen, det är taklök och mossa i sittsen, och tanken är att taklöken skall sprida sig och fylla hela sittsen, jag hade en murgröna i rabatten, som växer på en rund hållare, den åkte upp och får nu bo i min stol, en liten kanin får också bo där. När taklöken täckt hela stolen blir den nog jättefin :)


Lilla kaninens nya hem :)


Lite ljung och en lyckta som min lådsaspappa gjort till mig, å grodan me ett öga, allt detta står framför ytterdörrn.
I morse var Mickes lillebrors tjej rebecca här med lite clownkläder!
Hon jobbar extra som clown, så vi fick låna hennes jobbarkläder.
Madicken skall nämligen på clownkalas i dag!


Rebecca kom över med leggins, body, hängslen och smink, röd näsa, byxorna är mina.

Vist blev hon fin!
Det skall delas ut pris för bästa clown i kväll, Madicken var helt övertygad om att hon skulle vinna! Vi försökte få henne att förstå att det kanske inte blir så, å att hon inte får bli ledsen om hon inte vinner! Vi får väl se hur det går, hon har ju inte kommit hem från kalaset en.








Rebecca gör även ballongfigurer! till barnens stora glädje :) Hon gjorde tre blommor som Madicken kunde ge till Frida som har kalaset. Madicken fick välja färgerna på ballongerna själv, en stor påse ballonger hade Rebecca. Sen gjorde hon ett svärd till Rasmus, en katt, mus och en hund till tjejerna. Storögda barn stod och kolla medans hon gjorde den ena efter den andra figuren! De va jättekul och jag lovar att Rebecca är poppis här hemma nu :)

4 kommentarer:

Helena - nyckeln till mitt hjärta sa...

Det var den finaste clownen jag nånsin sett, om hon inte vann så hade de inga ögon i huvet på det kalaset!
Vilken fin stol! Du behöver minsann inte gå på några kurser, du kan ju själv ju! Bra idé!
Kram H

Anonym sa...

Ni är bra tokiga ni! =)

badanka sa...

vad fint karin! duktiga du på fotografera

Kajsan sa...

Meeen va fint du har höstpyntat!!! Kanske kan man hyra in dig? ;) Min altan e i stooort behov av omsorg! hihi...
Kramen...